Tento článek je reklamním sdělením

3 zázračné účinky chia semínek na lidský organizmus

shutterstock_267029930

Nedávný výzkum potravinové komise odhalil, že pravidelně jíst Chia semeno může zlepšit vaše zdraví v mnoha způsoby. Chia semínka mají natolik vysoký obsah klíčových živin, že se s nadsázkou dá tvrdit, že už se vlastně skoro nevyplatí jíst nic moc jiného.

1. Zabraňují stárnutí kůže
Vědci z Mexika nedávno odhalili, že Chia semínka mají téměř dvakrát vyšší koncentraci antioxidantů, než se původně myslelo. Navíc bylo prokázáno, že vyšší obsah umožňuje zastavit až 70% neblahých účinků volných radikálů. Chia semena tak mohou zabránit předčasnému stárnutí pokožky v důsledku zánětu poškozením volnými radikály.

2. Hrst chia semínek se rovná dennímu příjmu vlákniny
Chia semínka obsahují super-vysoký obsah vlákniny.Téměř 11 gramů na necelých 30g chia semínek. Hrst chia semínek Vám tak může poskytnout doporučený příjem vlákniny na celý jeden den. Vláknina má mimo jiné zásadní význam pro schopnost vašeho těla vyrovnávat hladinu inzulínu v krvi a také pomáhá podporovat pravidelnost stolice.

Prodej chia semínek

3. Umí léčit cukrovku
Vzhledem k tomu že chia semena jsou bohatá na kyseliny alfa-linolenové a vlákninu, rozhodli se výzkumníci z University of Litoral v Argentině vyzkoumat, jak můžou pomoci zabránit metabolickým poruchám jako dyslipidemie (přebytečný tuk v krvi) a schopnost inzulinové rezistence – což jsou dva faktory ve vývoji diabetu.

Více o dyslipidémii

Závěry zveřejněné v časopise British Journal of Nutrition jsou ohromující: Chia semena při pokusu na laboratorních myších dokázala zcela zabránit vzniku dyslipidémie a inzulínové rezistence. V krvi myší se nenašlo zvýšený cukr, přestože tvořil 65% jejich potravy po dobu celých 3 týdnů.

Kontrolní skupina myší, jež chia semínka v potravě nedostávala naproti tomu z 85% onemocněla cukrovkou. A víte, že zajímavé zdravotní výhody má i chia olej?

Více o chia oleji

Tento článek je reklamním sdělením

Komentáře

...