5 největších mýtů o saunování

Ačkoliv má saunování kořeny ve Finsku, popularita klasické finské sauny patří ke standardům většiny wellness center i u nás.

olem saunování však stále panují různé mýty a polopravdy, kvůli kterým si lidé její návštěvu odpírají anebo od ní očekávají nesplnitelné. Seznamte se s těmi nejčastějšími omyly.

1. Čas

Čím déle v ní vydržíte, tím větší účinek na zdraví Optimální teplota finské sauny je 95 °C. Krátkodobě působí na tělo příznivě, při nepřiměřeně dlouhém kontaktu si ale naopak můžete přivodit fatální zdravotní následky.

Také vás může zajímat ...

Organismus se může přehřát a dehydrovat či způsobit abnormální činnost srdce. V případě dospělých proto existuje doporučený limit přibližně 15 minut, kdy byste se měli v sauně zdržovat.

2. Srdce

Nebezpečně zatěžuje srdce V sauně se cévy stanou pružnější a širší, a tak zajišťují správné fungování krevního oběhu.

Díky tomu se snižuje i riziko vzniku kardiovaskulárních chorob. Dodržujete-li stanovená pravidla o doporučené délce saunování, je tato kúra pro zdravé jedince bezpečná.

3. Oblečení

Nahota není nezbytná Chodit do sauny bez plavek má svůj hygienický i zdravotní důvod. Na těle se totiž působením horka kondenzuje voda a pot obsahující toxiny, a ty přes látku nemají kam unikat.

Zakrytá pokožka navíc podporuje termoregulaci těla, čímž se zhoršuje prohřátí a sauna nemá takový efekt.

4. Načasování

Ideální je hned po sportu Sauna sice uvolňuje svaly a zklidňuje tělo, ale bezprostředně po sportovním výkonu se návštěva sauny nedoporučuje.

Tělo totiž ještě není dostatečně přirozeně zregenerované, vylučováním potu je dehydrované, krevní oběh pracuje na maximum. A sauna tyto projevy znásobuje. Pauza mezi sportovní aktivitou a návštěvou sauny by tedy měla být alespoň 30 minut.

5. Hubnutí

Pomáhá rychleji zhubnout Při saunováním přijdete jen asi o 300 kalorií. Neubývá při něm totiž tuk, ale vypařuje se voda. Ta se však vrátí ihned, jakmile se napijete nebo najíte. Na druhé straně je pravda, že saunování zbavuje toxinů, jež jsou příčinou usazování tuku v podkoží, a posiluje metabolismus, což je důležitým krokem v procesu hubnutí.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...