Bojíte se, že o dovolené přiberete?

Během letní dovolené se většina z nás „rozšoupne“ a ty tam jsou jsou zásady zdravé životosprávy. A to platí ať už trávíme dovolenou u moře, v kempu ve stanu, nebo třeba výšlapem po horách. Letní pobyty zkrátka zahrnují i dietní prohřešky.

Dovolená pro spoustu lidí znamená automaticky jíst a pít, co hrdlo ráčí. Odborné studie ukázaly, že během týdenních až třítýdenních „prázdnin“ jsou lidé schopni přibrat půl kila, jiní dokonce přes tři kila a více. Jak tedy dokázat během našich „prázdnin“ nepřibrat?

Kroťte se u snídaně

Málokdo si chce o dovolené odpírat, spíše naopak. Proto se pokuste alespoň hlídat, co si dáváte na talíř. Vhodné je kontrolovat nejen snídaně, ale i svačiny. A samozřejmě velikost porcí. Dejte si sacharidy k snídani, a k obědu a večeři je vynechte, anebo je výrazně omezte. Pokud nesnídáte, začněte den s miskou ovoce. To pomůže tělo zasytit a zmírnit hlad. Teprve potom se řádně nasnídejte.

Také vás může zajímat ...

Pokud se chystáte na celodenní výlet, nikdy nezapomeňte na svačinu s proteiny. V případě fyzické aktivity bude tělo potřebovat doplnit cukry.

Spárujte jogurt s ovocem, arašídovým máslem a ořechy.

Nesnězte všechno, co je na stole!
Nesnězte všechno, co je na stole!

Jděte na nákup

Pokud nemáte v hotelu zaplacené stravování, je vhodné nakoupit ovoce, vločky, nebo zdravé potraviny pro chvíle, kdy přijde hlad. Je zbytečné hladovět kvůli pár korunám za jogurt nebo jablko. Zdravá svačina může zabránit rychlému přírůstku váhy, hladovění a následnému přejídání.

Pozor na „švédské stoly“!

Hotelové snídaně jsou velmi populární. Hlavně pro to, že se prohýbají pod zásobami jídla. Jenže velmi často nezdravého… Uzeniny, salámy, slanina, palačinky, croissanty s čokoládou, anebo tučné sýry. Pokud si nedáte pozor a nebudete kontrolovat nejen to, co jíte, ale i spořádané množství, velmi pravděpodobně se to projeví i na vaší váze.

Pokud máte možnost požádat o omeletu osmaženou bez tuku, s čerstvým ovocem a zeleninou, udělejte to. Za zeptání nic nedáte a obsluhující personál bývá vůči turistům vstřícný a ochotný. Pokud ale nemáte jinou možnost, než jíst, co vám restaurace nabízí, nemějte velké oči a nenabírejte si na talíře obří porce všeho, co je v denní nabídce, jen abyste využili vše, za co jste zaplatili.Snažte se regulovat svoje chutě i jídelníček zároveň.

Využijte pohybu

Pokud budete mít možnost výletu, běhání po pláži nebo jakékoliv jiného zapojení do fyzické aktivity, využijte toho. Jistě to bude vítanou změnou od poklidného čtení na pláži.A navíc můžete zažít i nečekané dobrodružství. Díky novým zážitkům v dovolenkových destinacích si naplno užijete dovolenou a přivezete si daleko více, než jen bronzové opálení.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj čas na kafíčko

Ve čtvrtek vycházející Můj čas na kafíčko odhaluje strhující životní story slavných hvězd, jejich lásky, prohry, vítězství, spalující vášně, bolestné rozchody, i usmíření a osudové vzestupy i pády těch největších českých i světových legend. To vše a mnohem více najdete v časopise Můj čas na kafíčko.

Komentáře

...