Jak se stát čokoládovou bohyní

Nesnažte se hned nachytat bronz. Snědá pokožka kryjící různé pigmentové skvrny, jizvičky a pupínky působí na první pohled zdravěji a atraktivněji. Ale obdivovaný bronz je nejen krásný, ale i zákeřný.

Pokud chcete o dovolené rychle získat krásné hnědé zabarvení kůže, nezapomínejte na své zdraví. I pouhé jedno spálení sluncem může být velmi nebezpečné.Vlivem UV paprsků mohou začít buňky mutovat a nakonec způsobit zhoubné rakovinné bujení. Rozsah poškození přitom nemusí být znatelný řadu let, i celá desetiletí. Naše kůže si ho totiž „pamatuje“, a při každém novém poškození slunečním zářením dochází k přičítání dalších škod.Třeba deset i dvacet let po spálení pokožky nemusí dojít k žádným projevům, pak ale může dojít k vyčerpání imunitního systému pokožky, který se snaží každé poškození buňky opravit či zničit, a začne docházet k dělení buněk a vzniku kožního nádoru.

Zásady zdravého opalování

V průběhu roku, ale minimálně týden před odjezdem na dovolenou k moři začněte užívat betakaroten, případně doplňky stravy určené k opalování, které podporují zdravou barvu při slunění a pomáhají minimalizovat škodlivý dopad volných radikálů. Doporučené denní množství beta-karotenu by mělo být přibližně šest miligramů.

Také vás může zajímat ...

Ještě účinnější je v přírodní formě, vyplatí se jíst velké množství mrkve či rajská jablíčka. Není ale pravda, že nás betakaroten ochrání i před spálením. Vždy je nutné vyhýbat se prudkému polednímu slunci mezi 11. a 14.

hodinou, čím blíže k rovníku, tím je vhodnější volit delší pauzu!

Pečlivé vybírejte faktor ochrany!
Pečlivé vybírejte faktor ochrany!

Pomáhá i chemie

Samozřejmě se neobejdete bez ochrany kůže opalovacími prostředky s ochrannými UVA a UVB faktory, a to ani tehdy, je-li na první pohled pod mrakem nebo když plánujete většinu dne strávit pod slunečníkem. Mějte na paměti, že UV záření prochází i sklem. Spálit se tedy můžete i přes okno kanceláře, ale i v autě.

Nebojte se, že kvůli ochranným opalovacím krémům nezískáte potřebnou denní dávku vitaminu D. K tomu stačí 30minutový pobyt venku, a to i časně z rána či k večeru, a dokonce i ve stínu.Výše UVA a UVB faktoru přípravků by měla odpovídat kožnímu fototypu, místu pobytu a délce slunění.

Čím světlejší kůže, oblast blíže rovníku a delší doba strávená na slunci, tím vyšší faktor je nutné zvolit.

Jaký jste fototyp?

I. – velmi světlá pleť, rusé vlasy: na slunci se snadno spálí, bez následků vydrží 5–10 minut.

II. – světlá pleť, blond vlasy: na slunci se často spálí, bez následků vydrží 10 – 20 minut.

III. – tmavší pleť, kaštanové vlasy: na slunci se často opálí, bez následků vydrží 20–30 minut.

IV. – tmavá pleť, tmavé vlasy: na slunci se vždy opálí, bez následků vydrží až 45 minut.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj čas na kafíčko

Ve čtvrtek vycházející Můj čas na kafíčko odhaluje strhující životní story slavných hvězd, jejich lásky, prohry, vítězství, spalující vášně, bolestné rozchody, i usmíření a osudové vzestupy i pády těch největších českých i světových legend. To vše a mnohem více najdete v časopise Můj čas na kafíčko.

Komentáře

...