Víte, jak se starat o klouby?

Pravidelně posilujte svaly nohou!

Dobře vyvinuté svaly vykompenzují sníženou funkci kloubů. Ideální je jízda na kole, chůze, plavání, jóga či strečink.

Ortopedi doporučují omezit především pohyby s doskoky, při kterých klouby velmi trpí. Klouby zbytečně nepřetěžujte dlouhým stáním.

Dopřejte jim výživu

Začněte s výživou kloubů ihned po nástupu prvních příznaků. Mezi ty patří citlivost na chlad či počasí nebo ztuhlost kloubů při začátku pohybu. Lidé s dispozicemi k artróze, jako jsou luxace kyčlí v dětství, předci postižení těžkou artrózou, dále těžce fyzicky pracující, sportovci či lidé s nadváhou – by měli už od mládí užívat přípravky obsahující kolagenní peptidy.

Také vás může zajímat ...

Pokud se u vás bolesti kloubů objeví, dopřejte jim speciální vnitřní výživu, hýbejte se.

Pokud máte nadváhu, pokuste se nadbytečná kila shodit.

Nejdůležitější je prevence!

Vybírejte si obuv s pružnou podrážkou, která tlumí nárazy při pohybu. Myslete i na správnou výživu kloubů a nečekejte, až se nemoc objeví. Osteoartrózu vyléčit nelze, ale oddálit její nástup, výrazně zmírnit její průběh a vyhnout se ve vyšším věku operaci s nasazením kloubní náhrady, můžete včasnou a odpovídající péčí.Nejhorší je pro sebe nedělat NIC!

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj čas na kafíčko

Ve čtvrtek vycházející Můj čas na kafíčko odhaluje strhující životní story slavných hvězd, jejich lásky, prohry, vítězství, spalující vášně, bolestné rozchody, i usmíření a osudové vzestupy i pády těch největších českých i světových legend. To vše a mnohem více najdete v časopise Můj čas na kafíčko.

Komentáře

...