3 předsevzetí pro zdraví a jak je dodržet


Sliby a předsevzetí k Novému roku patří. Bohužel lidí, kteří dokážou, to co si předsevzali dodržet, je jen menšina. To je velká škoda, zvlášť když se ta vaše týkají hlavně zdraví.

Přelom roku mnoho lidí využívá k tomu, aby si naplánovali, že jednou pro vždy skoncují se svými zlozvyky. Většina si přeje přestat kouřit, jiní plánují, že začnou chodit cvičit a shodí tak přebytečná kila. Jenomže svérázná rozhodnutí nejsou vždycky úspěšná.

Také vás může zajímat ...

Podívali jsme se na zoubek nejčastějším „zdravým“ předsevzetím a zjistili, co musíte udělat pro to, abyste zvýšili šanci na jejich dodržení.

1. Zhubnu a nebudu se přejídat


Nejčastější předsevzetí u žen i u mužů. Pár kilo by chtělo shodit 80% procent lidí. Krátkodobě snížit váhu není těžké, ale zhubnout zdravě a váhu si udržet už tak jednoduché není. Důležité je, dát si realistický cíl. Hubnout zdravě znamená shodit kilogram až dva za měsíc. Při vyšším úbytku se totiž dočkáte jojo efektu.

Větší šanci na úspěch máte, pokud budete hubnout pod dohledem výživového poradce. V případě, že za něj nechcete platit, vyhledejte si na internetu stránky zabývající se zdravou výživou. S pomocí odborníka, aplikace nebo knihy si sestavte jídelníček. Pamatujte, že drastické zákazy a omezení jsou cestou do dietního pekla, stejně jako hladovění.

Svůj plán dodržujte přesně, ale nestresujte se kvůli němu. Važte se jen jednou týdně a nezapomeňte se měřit.

Obvod pasu může prozradit víc, než vaše váha.

Nemusíte trhat rekordy, ale vytrvejte!

2. Přestanu kouřit


Jedno z nejlepších předsevzetí, které si můžete dát. Skoncovat se závislostí na cigaretě není snadné a mnoho lidí přestává opakovaně. Nejprve si na internetu udělejte test závislosti. Pokud jste silně závislí, bude pro vás lepší odvykat pod odborným dohledem. Odvykací kůru v centrech pro závislé většinou pojišťovny hradí. Se slabou závislostí můžete zkusit skoncovat sami.

Je to ale těžší a pravděpodobnost že nevydržíte je dost velká. V lékárně se poraďte o vhodných substitučních přípravcích, jako jsou spreje, inhalátory nebo žvýkačky. Informujte své okolí, že končíte s kouřením. Vyhýbejte se situacím, které máte s cigaretou spojené. Pořiďte si hračku, kterou zaměstnáte ruce. Místo kouření žvýkejte, snížíte tak riziko, že přiberete.

A nezapomeňte se za každý týden, kdy vydržíte, nějak odměnit.

Změňte stravování, bude vám chutnat.

3. Začnu se hýbat


Tohle předsevzetí jde většinou ruku v ruce s hubnutím. V případě, že více jak pět let necvičíte a nemáte dostatečnou pohybovou aktivitu, je dobré nechat se prohlédnout u lékaře a zjistit, jak na tom jste a jaký pohyb vám neuškodí. Vyberte si takové cvičení, které vás bude bavit. To je první podmínka úspěchu. Někomu vyhovují procházky, pro jiného je zábavné cvičení ve fitku.

Stanovte si na cvičení přesný čas a dodržujte ho. Cvičte třikrát týdně, pokud máte strach, že se nepřinutíte, zapojte přátele nebo členy rodiny. Začněte s menší zátěží, zvyšujte ji pomalu, ale pravidelně. Zaznamenávejte si zlepšení. Ke zvýšení kondice využijte vše, co jde.

Více choďte pěšky, nejezděte výtahem, cvičení si udělejte i z úklidu.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Můj čas na kafíčko

Ve čtvrtek vycházející Můj čas na kafíčko odhaluje strhující životní story slavných hvězd, jejich lásky, prohry, vítězství, spalující vášně, bolestné rozchody, i usmíření a osudové vzestupy i pády těch největších českých i světových legend. To vše a mnohem více najdete v časopise Můj čas na kafíčko.

Komentáře

...