5 potravin, které jedí šťastní lidé

Naši náladu může ovlivňovat celá řada, třeba jídlo. Některé potraviny totiž mají přímý vliv na tvorbu serotoninu – hormonu štěstí. Tato látka působí na nervový systém a navozuje dobrou náladu a pocit radosti.

Žádná exotika, ale z 95 procent to jsou úplně běžné potraviny, které znáte a které vám pomohou je skvělé pohodě. Jen o nich potřebujete vědět a mít je doma.

Také vás může zajímat ...

1. Zelená zelenina

Jestli se chcete cítit skutečně dobře, zelená je na prvním místě. Takový špenát, obsahuje vysoké množství hořčíku, který zlepšuje koncentraci a duševní výkon, a vitamíny řady B, jež podporují tvorbu serotoninu, tudíž dobrou náladu a psychickou stabilitu.

Kapusta se vyznačuje podobnými účinky. Obsahuje také mnoho vitaminu C a podporuje nejen dobrou náladu, ale chrání tělo také před nemocemi. Brokolice, bohatá na rostlinné bílkoviny, vápník a vitamín B6, je natolik zdraví prospěšná, že se doporučuje konzumovat každý den šálek brokolice vařené v páře.

Chřest je zase velkým zdrojem kyseliny listové, která je v boji se stavy sklíčenosti mimořádně účinná.

2. Divoké ryby

Pstruh duhový, tuňák a losos – obsahují tryptofan, který významně podporuje tvorbu serotoninu, a omega-3 mastné kyseliny. Ty zase zabraňují pocitům smutku, úzkosti a zlepšují spánek. Jsou také zdrojem vitamínu D, který je stimulantem dobré nálady. Aby ryby měly správný efekt, ideální jsou tři porce týdně.

3. Kakao a čokoláda

Jsou bohatým zdrojem hořčíku, stimulují a revitalizují organismus. Kakaové boby obsahují látky, které mohou způsobit až euforii. Surové kakao totiž obsahuje látku, jež má stejné složení jako sloučenina, která se produkuje v našem mozku v době zamilování, a právě ta je zodpovědná za zlepšení naší nálady, protože způsobuje uvolňování endorfinů.

A to je důvod, proč si dopřát kvalitní tmavou čokoládu.

4. Mandle

Prostřednictvím vysokého obsahu železa podporují tvorbu červených krvinek. Díky hořčíku, kterého jsou plné, mají antidepresivní účinky. Dobře fungují i proti krátkodobému podráždění a zlepšují náladu.

5. Banány

Jsou opravdovým přírodním antidepresivem. Obsahují tryptofan, cukry, železo, hořčík, draslík a mnoho vitaminů a dalších minerálních látek. Při podpoře tvorby serotoninu jsou mezi ovocem skutečnými šampióny.

Banány jsou ideální svačinkou, ze které můžeme dostat balík energie a zároveň to je parádní způsob, jak do těla doplnit zinek, což je mj. významný antioxidant. Navíc jsou přírodním probiotikem, tedy potravou pro ty správné bakterie ve střevech.

Obsahují hodně vlákniny a regulují i hladinu krevního cukru v krvi. Stačí jeden banán jako dopolední svačina a máme dostatek hořčíku, který zabíjí stres, na celý den.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...