5 skvělých aktivit, které posílí váš imunitní systém

Silná imunita je základem pevného zdraví. Díky ní je naše tělo schopné bránit se nemocem, stresu a cizorodým látkám uvnitř těla, které pro něj mohou být nebezpečné.

Když teď připravíte tělo na podzimní plískanice a zimní mrazy, pak snadněji odoláte lehkému nachlazení nebo chřipce a když už budete nemocní, rychleji se vyléčíte. Ať už se rozhodnete jen ztlumit topení v bytě, spát u otevřeného okna, trávit víc času venku i při nepříznivém počasí nebo se otužovat ve studené vodě, vždycky svému zdraví prospějete.

Také vás může zajímat ...

Jak tedy posílit imunitu?

Otužováním

Zkuste své tělo po sprchování zchladit vlažnou vodou. Stačí i minuta, časový interval postupně prodlužujte a pokaždé na sebe nechte téct o něco studenější vodu. Poté se důkladně usušte suchým ručníkem, prokrvíte se a tím prohřejete kůži. Po pár týdnech už byste měli být na studenou vodu zvyklí.

Důležité je vždy zhluboka dýchat a ve svém snažení nepřestávat.

Saunováním

Imunitu posílíte i pravidelnými návštěvami sauny, kde díky rychlému zahřátí organismu vyloučíte z těla toxiny. Kůže se v sauně prokrvuje, póry se rozšiřují, a tak se jednoduše zbavujeme škodlivých látek. Zároveň se v sauně prohřejí a uvolňují svaly a klouby.

Je vhodná pro lidi, kteří se chtějí zbavit stresu a zároveň si příjemně odpočinout, nehodí se ale pro kardiaky a pro ty, kteří trpí kožními problémy nebo nemocemi dýchacích cest.

Svižnými procházkami

Pro boj s infekcemi svoje tělo připravíte i pravidelnými a svižnými procházkami nebo jakýmkoliv jiným pohybem, který vám dělá dobře. Pokud místo do ulic vyrazíte do přírody, prospějete svému zdraví ještě o něco víc. Důležité je, abyste se hýbali pravidelně, nejméně 30 minut denně. Pohybem povzbudíte nejen krevní oběh, ale i vyplavení hormonů štěstí.

Budete se zkrátka cítit skvěle.

Psychickou pohodou

Fyzické zdraví a s tím i silný imunitní systém přímo souvisí s psychickou pohodou, proto bychom se měli naučit zklidnit, odbourat stres a odpočívat. Své imunitě prospějete i tím, že se začnete věnovat meditaci, která zklidní mysl. Podobně může fungovat třeba i vychutnávání ranní kávy nebo krátká procházka z práce.

Je to prostě chvíle, kdy se snažíte na nic nemyslet a věnujete se jen přítomnému okamžiku a svému tělu. Nezapomínejte se smát a radovat z maličkostí.

Smích pomáhá odbourávat stresové hormony a posiluje bílé krvinky, které bojují s infekcemi.

Správným jídelníčkem

Pro pevné zdraví jezte spoustu zeleniny a ovoce, vyhýbejte se cukru a průmyslově zpracovaným potravinám a raději se pusťte do vaření z prvotních surovin. Svůj jídelníček obohaťte o luštěniny, ryby a oříšky či semínka. Kromě pestré stravy nezapomínejte ani na pitný režim, jehož základem by měla být neperlivá voda. Existuje několik potravin, které se pro posílení imunity vysloveně hodí: např.

česnek obsahující alicin, který působí proti infekcím.

Střeva, jež ovlivňují celý organismus včetně imunity, zase potřebují vlákninu a probiotické potraviny – jogurt, podmáslí, kefír nebo třeba kysané zelí.

Časopis, který by vás mohl zajímat

Moje chvilka pohody

Moje chvilka pohody je týdeník určený čtenářkám „pohodářkám“, které berou život s nadhledem, shovívavostí, humorem i pochopením. Na své si přijdou všechny, které zajímají osudy jiných žen i známých osobností. Na nové číslo se můžete těšit každý čtvrtek.

Komentáře

...