10 tipů, jak se dostat do formy po padesátce

1. Neuchylujte se k extrémům

Dlouhodobé hladovky, jogurtové diety a podobně nejsou tím správným řešením. Hladověním akorát docílíte jo-jo efektu a rychle shozené kilogramy naberete větší rychlostí a často i vyšším počtem zpátky.

Ideální je jíst vše alespoň pětkrát denně po menších porcích.

2. Nedojídejte

I když se na vás lákavě usmívá zbytek jahodového dortu, který jste připravili pro návštěvu, odolejte. Že to samé platí pro sušenky, koblihy atd. nemusíme připomínat. Vhodnou alternativou je ovoce (např. jablka či hrušky) nebo müsli tyčinky se sníženým obsahem cukru a bez polevy.

3. Zkuste polévky

Dopřejte si místo tučných hlavních chodů polévky.

Zeleninové vývary, sem tam nějaké to krůtí maso, a je uvařeno. Zapomeňte však na instantní a „tukožroutské“ polévky.

4. Dejte si domácí ovoce a zeleninu

Exotické ovoce často obsahuje zbytečně mnoho cukru. Vyhněte se tedy banánům a citrusům, dejte si raději třeba jablka či třešně. Bude- -li vás honit mlsná, špatné nejsou ani sušené nesířené švestky.

Maso a uzeniny vyměňte za zeleninu a dejte si třeba zeleninové rizoto.

5. Dopřejte si mléčné výrobky

Díky obsahu bílkovin, jež mají v porovnání s ostatními hlavními živinami největší schopnost zasytit, je mléko a mléčné výrobky někdy doporučováno i při redukci hmotnosti.

Samozřejmě ve své polotučné nebo nízkotučné formě.

6. K televizi zásadně sami

Zvlášť pokud jste zaujatí zajímavým pořadem, po jeho skončení často zjistíte, že jste během něj snědli celou mísu popcornu nebo chipsů.

Myslete na to a u televize nic nejezte. Pouze u stolu, kde se na to můžete soustředit.

7. Upravte pitný režim

Nahraďte všechny ovocné džusy s výjimkou čerstvě lisované ovocné šťávy (tu ovšem vždy nařeďte v poměru 2:1) nejlépe vodou nebo neslazeným čajem. Za den vypijte alespoň dva litry.

8. Bez pohybu to nejde

I když nemáte úplně v pořádku klouby, neznamená to, že nemůžete sportovat.

Zajděte si alespoň párkrát týdně na procházku nebo se protáhnout pomocí jednoduchých cviků. I s relativně velkou nadváhou nebo pokročilejším postižením kloubů můžete ještě plavat, jezdit na kole, cvičit na rehabilitačních míčích či rotopedu, případně jen vsedě na židli

9. Jak snídat a večeřet?

Každý den určitě nevynechejte snídani. Udělejte si ji dle potřeby. Někdo se musí najíst hned, jiný je zvyklý až hodinu po probuzení. Večeři si pak dopřejte dvě hodiny před spaním.

10. Vyrazte do lázní

Termální lázně mají příznivý vliv nejen na naši psychiku a krásu, ale i na zdraví. Ať už vyzkoušíte minerální, bahenní či plynové lázně, vždy se seznamte s tím, jak vám mohou být prospěšné a snažte si kúru maximálně užít.

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama