5 dobrých důvodů, proč si oblíbit středomořskou stravu

Středomořská kuchyně představuje způsob stravování a životní styl, který má veskrze kladný vliv na naše zdraví.

Slouží jako prevence kardiovaskulárních chorob, rakoviny a zvyšuje průměrný věk.

Snižuje cholesterol i tlak

V každé středomořské restauraci najdete pestrou nabídku ryb a mořských plodů. Obsahují velké množství omega-3 nenasycených mastných kyselin, vitaminů a jodu. Díky tomu významně snižují hladinu cholesterolu v krvi, regulují krevní tlak a stimulují spalování tuků.

Udržuje srdce zdravější

Lékaři tvrdí, že lidem, kteří trpí kardiovaskulárním onemocněním, by měla být předepsaná strava s vysokým obsahem olivového oleje, zeleniny a ořechů. Olivový olej udržuje zdravé nejen srdce, ale i cévy.

Středomořským jídlem tak můžete omezit užívání léků, a navíc snížit riziko předčasné smrti na srdeční onemocnění o 37 procent. Jižní národy, především Francouzi, umírají třikrát méně na onemocnění srdce a cév než Češi.

Chrání před cukrovkou

Středomořská strava může vést i ke snížení výskytu cukrovky, a to především vynecháním živočišných tuků, jako je máslo a sádlo, a nahrazením olivovým olejem, dále omezením spotřeby sacharidů a tím, že budete mnohem více jíst zeleninu a bílé maso.

Funguje na demenci a rakovinu

Olivový oleje obsahuje hydroxytyrosol, jeden z nejsilnějších přírodních antioxidantů, které chrání nejen srdce a cévy. Mezi zdravotní benefity středomořské stravy také patří prevence metabolického syndromu a nádorových či neurodegenerativních onemocnění, jako je Parkinsonova či Alzheimerova choroba.

Zachová bystrou mysl

Vliv na objem šedé hmoty mozkové mají především jídelníčky s vysokým podílem ryb a nízkým podílem ostatních druhů masa. A středomořská strava bývá ochucená spoustou rozmarýnu, který funkci mozku pomáhá.

reklama
reklama

Komentáře