5 mýtů o hubnutí, které ničí vaše zdraví

Koluje mnoho rad na téma, jak zhubnout. Pro laika je obvykle těžké se v nich vyznat, proto vám nyní některé z nich představujeme a uvádíme na pravou míru.

1. Mýtus: Nadváhu máme v rodině Říkat, že nemůžete zhubnout, protože pár kilo navíc mají všichni členové vaší rodiny, je jako říkat, že se nikdy nenaučíte plavat, protože to nikdo z vašich blízkých neumí.

Dědičnost se sice na obezitě podílí, ale rozhodně ne takovou měrou, abyste nemohla zhubnout. Geny ovlivňují například chuť k jídlu, schopnost spalovat, bazální metabolismus, ale není to nic, co by se nedalo překonat.

Pokud chcete opravdu výrazně zhubnout a myslíte to vážně, je dobré na začátku udělat speciální genetické testy, které vám celkem zaručeně odhalí, zda je vaše obezita dědičná, nebo je jen souborem pevně ukotvených zvyků a stresu. S pomocí odborníků ale lze najít vhodnou cestu, i když se u vás geny projeví.

2. Mýtus: Odteď už žádné sacharidy Jeden z nejčastějších mýtů, který mezi lidmi koluje. Správné hubnutí spočívá ve vyvážené stravě, proto se rozhodně sacharidů nezbavujte. Nemáme tím na mysli, abyste si dala každý den dort nebo tabulku čokolády, ale rozhodně si můžete dopřát kvalitní tmavou čokoládu, těstoviny, brambory či sladké ovoce.

Bez kvalitních sacharidů tělo dobře nepracuje. Dopřávejte si je především v první polovině dne a večer se je snažte omezit na minimum.

3. Mýtus: Vynechám snídani, ušetřím kalorie Právě snídaně je nejdůležitějším jídlem z celého dne. Má za úkol nastartovat ranní spalování a dodat vám potřebnou dávku energie na celý den. Její odkládání je proto značně kontraproduktivní.

Mnoho výzkumů potvrdilo, že právě její vynechávání vede ke špatnému spalování a následnému přibírání. Rozhodně si ji tedy dopřejte.

4. Mýtus: Od pěti hodin nejím Ani opačný režim, kdy se rozhodnete už od brzkého odpoledne nic nejíst, není správný.

A to zejména, pokud chodíte spát třeba až o půlnoci. Zásada je jíst naposledy zhruba tři hodiny před ulehnutím, chodíte-li tedy spát v jedenáct, poslední jídlo si dejte kolem osmé. Ideální je něco lehčího jako dušená zelenina, upravené bílé maso, rizoto apod.

Zamezíte tak tomu, že budete vyjídat v noci ledničku..

.

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama