5 skvělých potravin, které zklidní žaludek

Je vám špatně, máte křeče v břiše, nebo vás bolí žaludek? Možná, že jste snědli něco, co vám nesedlo. Co s tím? Dejte si jídlo, které vás vyléčí.


Někdy se k nevolnostem a křečím přidá i zvracení nebo průjem. V tom případě nejezte nějakou dobu vůbec nic. Doporučujeme maximálně po lžičkách ledovou colu, to abyste nebyli dehydratovaní. Kolové nápoje v takových případech výborně pomáhají, celkově tělo posilní a dodají mu ztracenou energii. Když je vám ale opravdu „jen“ špatně a bolí se vám žaludek, tady jsou naše tipy:


  1. Brambory


Uvařené jen v osolené vodě jsou při žaludeční nevolnosti výbornou volbou. Stejně tak je můžete ve slupce nasucho upéct a pak oloupané sníst. Neutralizují žaludeční kyseliny a pomáhají na sliznici žaludku vytvořit něco jako ochranný film, který má hojivý účinek.


  1. Banány


Jsou dobře stravitelné a obsahují hodně pektinu (podobně jako jablka). Ten pomáhá přirozenému pohybu střev a podrážděný žaludek účinně zklidní. Musíte si ale dát dobře zralé, žluté banány. Tvrdé a nazelenalé vám můžou spíš přitížit.


  1. Rýže


Bílá, hodně do měkka uvařená, skoro rozvařená, je také skvělý lék. Vařením se na povrchu rýžových zrnek vytvoří specifický šlem, který rozbolavělý žaludek přímo pohladí. Proto je dobré (pokud to snesete), vypít i trochu vody, ve které jste rýži vařili. Rýžová voda se podává pacientům po delších zánětech střev a žaludku.


  1. Zázvor


Zázvor je jako lék proti nevolnosti a bolesti žaludku uznávaný už od starověku. Také podporuje trávení, když se přejíte. Účinný je i při nevolnosti z jízdy v autě nebo v těhotenství. Když je nejhůř, stačí jen oloupat kořen a rozžvýkat ho. Lepší je ale připravit si odvar: nastrouhejte kousek zázvoru, zalijte horkou vodou a nechte 15 minut odstát. Přeceďte a popíjejte vlažný nebo studený.


  1. Jogurt


Díky živým kulturám, které obsahuje, pomáhá celému zažívacímu systému. Při trávicích potížích je to vlastně jediný mléčný výrobek, který se doporučuje jíst. Živé kultury zvyšují ve střevech množství prospěšných bakterií, díky tomu se necítíme být tak nafouklí a mizí pocit plnosti.

reklama

Komentáře

reklama