Moje chvilka pohody

6 skvělých potravin bohatých na hořčík

Bez hořčíku se neobejdeme. Náš organismus ho potřebuje pro téměř 300 tělesných reakcí. Je důležitý pro správnou činnost svalů a nervové soustavy i výrobu energie. Máte ho dostatek?

Tento cenný minerál také snižuje krevní tlak, pomáhá při léčbě cukrovky i udržet správné hladiny ostatních minerálů, jako je vápník, draslík a zinek. Můžete ho přijímat v potravinových doplňcích, nebo přímo z potravy.

Nabízíme vám ty hlavní, které mají hořčíku poměrně hodně a spolu s ním znamenají velký přínos pro naše zdraví.

Ovesné vločky

Vynikajícím zdrojem hořčíku jsou ovesné vločky. Jen 1/4 šálku vařených ovesných vloček odpovídá 17 procentům denní potřeby. Ovesné vločky mají vysoký obsah vitamínů skupiny B, bílkovin, železa, selenu, manganu, kyseliny listové, draslíku, omega-3 mastných kyselin a vlákniny.

Kromě toho jsou nabité antioxidanty. Pravidelná konzumace ovesných vloček může pomoci snížit zánět, riziko onemocnění srdce, hladinu cholesterolu, stabilizovat hladinu cukru v krvi, snížit vysoký tlak a pomoci při hubnutí.

Špenát

Bohatý na hořčík je také špenát. Má i dost vápníku, vitamíny A, C a K, železo a mangan. Když ho budete pravidelně jíst, zlepšíte si imunitu, posílíte kosti, srdce i zdraví svých očí a snížíte tlak.

Banány

Pokud budete konzumovat jeden až dva banány denně, zlepšíte si trávení, metabolismus, funkci vašeho srdce a budete mít mnohem více energie.

Tmavé fazole

Tyto luštěniny jsou mimo jiné bohaté na bílkoviny, vlákninu a antioxidanty. Mají též dostatek železa, vápníku, draslíku a zinku. Tmavé fazole pomáhají předcházet prudkému vzestupu hladiny cukru v krvi, zlepšují kardiovaskulární zdraví, udržují zdravé kosti a bojují proti riziku vzniku rakoviny, tlustého střeva.

Mandle

Hrst mandlí vám dodá asi 20 procent denní potřeby hořčíku. Pravidelná konzumace mandlí snižuje hladinu cholesterolu, prospívá zdraví srdce, zvyšuje sílu mozku, je prevencí vrozených vad, bojuje proti zácpě a posiluje kosti.

Dýňová semínka

Jeden šálek dýňových semínek obsahuje 40 % doporučené denní dávky hořčíku. Jsou bohatá na důležité minerály a vitamíny a mj. pomáhají snižovat cholesterol, korigovat hladinu cukru v krvi, bojovat proti úzkosti či mírnit bolest způsobenou artritidou.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden