7 cviků pro štíhlá lýtka a pevná stehna

Pro některé ženy jsou letní dny noční můrou a musí neustále řešit, jak svá oplácaná stehna a lýtka maskovat. Pokud mezi takové patříte i vy, vyzkoušejte pár cviků, které váš problém jednou provždy vyřeší.

Toužíte po vypracovaných nohách? Trápí vás celulitida na stehnech a silná lýtka? Díky cvičení budete mít krásné nohy, které můžete vystavit na odiv. Obětujte cvičení půl hodiny třikrát týdně, a záhy uvidíte první výsledky.

Chůze je zdravá.

1. Dřepy

Postavte se mírně rozkročmo, lehce vytočte špičky a klesejte. Hloubku dřepu si volte sama, dle svých možností. Opakujte třicetkrát.

2.Výpady

Stůjte rovně, pokrčte nohy v kolenou a klesejte do hlubokého výpadu. Koleno vpředu by mělo být v linii se špičkou. Cvik udělejte čtyřicetkrát.

3. Výpony

Postavte se na podložku, narovnejte záda a uvolněte ramena. Vtáhněte pupík k páteři a s výdechem se vytáhněte na špičkách co nejvýš ke stropu, vydržte 2 sekundy. Při nádechu se vraťte zpět do původní polohy.

Soustřeďte se na správnou techniku cviku.

K tomuto cviku lze využít i nějaký stupínek, například bednu či vyšší prkno. Skvělé je, že můžete takhle trénovat i vsedě. Stačí, když si na kolena položíte nějaké závaží, třeba naplněnou PET lahev. Opakujte šedesátkrát, v půlce si můžete dopřát i krátkou přestávku.

4. Chůze po špičkách

Věřte, že když si pár minut denně pochodíte po místnosti na špičkách, večer svá lýtka rozhodně pocítíte.

5. Vědomé zatínání

Zpevněte svá lýtka na maximum, napočítejte do deseti a povolte. Při cvičení se soustřeďte na pohyb i na to, jak pracují svaly. Stačí opakovat dvacetkrát.

6. Nohy ve výšce

Lehněte si na záda a nohy zvedněte do výšky tak, aby svíraly s tělem pravý úhel. Roztahujte je co nejvíc od sebe a opět vracejte do výchozí polohy. Dopřejte si dvě série po patnácti opakováních.

7. Kmity vleže

Lehněte si na bok, horní nohu pokrčte, spodní natáhněte. Zpevněte celé tělo, hlavu si volně položte na ruku. Spodní nohu pomalu zvedněte a lehce nad zemí zastavte. Co nejsvižněji s ní zakmitejte a vraťte ji do výchozí pozice. Každý pohyb také souběžně poctivě prodýchejte. Po třiceti opakováních vyměňte nohy.

Projděte se

Středně rychlá chůze je nejvhodnější pohybovou aktivitou pro lidi, kteří nemají rádi sport anebo jim to jejich zdraví neumožňuje. Chůze má několikero zdravotních výhod, je zdarma a nevyžaduje žádné pomůcky, kromě kvalitních bot. Ideální je denní dávka v délce jedné hodiny, což je 5 až 6 km. Pokud se při chůzi sama nudíte, vemte na procházku svou kamarádku či sousedku.

reklama
reklama

Komentáře