Aby se vám lépe a lehčeji dýchalo

Více než pětina obyvatel Česka trpí potížemi s dýcháním. Jsou způsobené častým sezením a nezdravým stylem života. Vyzkoušejte staletími prověřené rady našich předků.

Už ve starověkém Řecku i staré Číně existovali lékaři, kteří věděli, co na dýchací obtíže zabírá. Vsadili zejména na bylinky. Ty bývají leckdy všemocné, avšak ne vždy máme po ruce ty správné. Co všechno můžete udělat pro to, aby se vám lépe dýchalo?

Heřmánkový či šípkový čaj

Horký čaj vyléčí téměř všechno. Dva šálky šípkového nebo heřmánkového čaje vám během pár hodin uvolní dýchací cesty lépe než cokoli jiného. Vyzkoušet můžete taktéž odvar tymiánový, lipový či jitrocelový.

Od každé bylinky použijte dvě čajové lžičky, které zalijete hrnkem vroucí vody a necháte pět minut louhovat. Vytvořit si však můžete i čajovou směs, například z lípy a jitrocele nebo například šípku a tymiánu.

Každý čaj si můžete dochutit medem. Pijte čaj pravidelně každý den po dobu alespoň čtrnácti dnů, následně si dejte týden až dva pauzu a čajovou kúru můžete opakovat.

Inhalujte dubovou kůru

Dvě lžíce dubové kůry spařte dvěma litry vroucí vody, přehoďte si přes hlavu ručník a deset minut inhalujte. Místo dubové kůry můžete inhalovat například bezový květ. Doporučujeme inhalovat jednou každý den po dobu jednoho týdne. Uvidíte, že brzy obtíže s dýcháním samovolně zmizí.

Šťáva z ředkviček

Odšťavněné nebo rozmixované ředkvičky smíchejte s trochou medu a po lžičkách konzumujte během celého dne. Zkusit však můžete i šťávu z cibule či česneku. Pokud těmto potravinám neholdujete, vyzkoušejte šťávu z citronu a do svého jídelníčku zařaďte pokud možné čerstvé fíky.

Eukalyptový olej

Pár kapek této vonné esence nakapejte na kapesník a dejte si ho pod polštář. Nejenže budete mnohem lépe spát, ale zároveň se vám bude lépe dýchat.

Tři šálky kávy denně

Tři šálky denně, vypité během rána, dopoledne či odpoledne, jsou zdraví skutečně prospěšné. Kvalitní káva má totiž antiastmatické účinky, proto má také pozitivní vliv na naše dýchací cesty.

Zázvor pro každý den

Ne každý má zázvor rád, ale občas je třeba se překonat a něco pro své zdraví udělat. Zázvor je jednou z těch potravin, které byste měli začlenit do vašeho každodenního jídelníčku.

Pokud chcete co nejvíc potlačit jeho chuť, naložte si zázvor do medu, například s vlašskými ořechy nebo plátky mandlí, a čtrnáct dní až tři týdny nechte uležet. Pokud vám zázvor nevadí, nastrouhejte si asi dva centimetry čerstvého kořene a připravte si z něj čaj.

reklama

Komentáře

reklama