Banán na pevné kosti a lepší paměť

O banánech se traduje, že sice chutnají, ale moc zdraví prospěšných látek neobsahují. To ale není pravda! Dopřejte si denně jeden sobě i dětem, a uvidíte!

Obsahují významné množství draslíku, hořčík, vápník, menší množství železa, fosforu a zinku. Z vitamínů pak zejména vitamíny řady B, provitamín A a malé množství vitamínu C. Vzhledem ke značnému množství draslíku a malému množství sodíku jsou banány vysloveně ovocem „tlakařů“. Na vysoký krevní tlak a onemocnění srdce působí preventivně i léčebně.Pomáhají taky eliminovat vznik osteoporózy.

Zastavují průjem

Banány jsou skvělým, dietním a lehce stravitelným jídlem po infekčních průjmech a při dalších chorobách trávicího traktu. Proto jsou tak ideální už pro velmi malé děti.Neobsahují hůře stravitelný tuk, přesto je v nich dostatek energie. Se svým vysokým obsahem vlákniny působí zároveň proti zácpám. Umí totiž regulovat činnost střev. Banán také výrazně mírní pálení žáhy. Banány obsahují fruktózu a glukózu kombinovanou s vlákninou.Jsou tedy jedním z nejbohatších zdrojů energie. Pokud je vaše dítě hodně aktivní, vezměte si příklad ze špičkových sportovců a vsaďte na tuhle sladkou lahůdku.

Podporují myšlení

Rozhodně se vyplatí dávat banány dětem na svačinu do školy.Pomáhá mozkovým buňkám zůstat více ve střehu. Dokáže pomáhat lidem, kteří trpí depresemi, po snědení banánu se jim značně uleví. Je to proto, že banány obsahují triptophan, což je aminokyselina, kterou tělo využívá ke tvorbě serotoninu.Ten pomáhá člověku relaxovat a dělá ho šťastným Pro ženy, které trpí velkými výkyvy nálad v období před periodou nebo v průběhu klimakteria, se doporučuje také jedení banánů denně. Vyrovná hladinu cukru v krvi a to má pozitivní vliv na vaši náladu .

reklama
reklama