Bezesné noci? Víte, jak přivolat spánek?

Nemusíte hned běžet k lékaři! Existuje mnoho bylinek a triků, které tento váš problém vyřeší. Ráno budete zase svěží jako rybička!

Meduňka lékařská si zaslouží první místo. Má uklidňující vliv na organismus, dává se do čajů pro uvolnění a relaxaci, uklidňuje nervový systém a snižuje krevní tlak. Je chuťově navíc příjemná. Meduňkový čaj by se měl pít příjemně teplý hodinu před spaním.

Třezalka a chmel

Třezalka tečkovaná se také používá od nepaměti na uvolnění nervového napětí, proti nespavosti. Dalším dobrým uspávačem je květ levandule. Ovšem bylinky se skrývají i v jiných nápojích...

Po jedné večerní sklenici piva půjde usínání skoro samo. Musíte ale vypít maximálně dvě piva, protože alkohol jinak povzbuzuje. Chmelové šištice jsou známé svým sedativním účinkem.

Uklidňují nervy a zpomalují tep. Před cestou do postele je dobré si dopřát také koupel. Hrst meduňky a levandule spaříte horkou vodou a necháte 15 minut odstát.

Pivo nemá být příliš silné a má být maximálně jedno!

Opojná koupel

Aromatický výluh přidejte do koupele, která by před spaním neměla být horká, ale jen příjemně teplá. Odpočívání v provoněné koupelně je tím pravým balzámem pro uklidnění těla i mysli. Když si k tomu zhasnete světlo, zapálíte svíčky a pustíte příjemnou hudbu, atmosféra bude dokonalá.

Spánková hygiena

1. Čtyři hodiny před spaním nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu.

2. Vynechte večer těžká jídla, jezte 3 hodiny před ulehnutím.

3. Lehká procházka po večeři je tajná zbraň.

4. Po večeři neřešte důležitá témata, která vás mohou rozrušit.

5. Nepijte večer alkohol – zhoršuje kvalitu spánku.

6. Nekuřte před usnutím. Nikotin organismus povzbuzuje.

7. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.

8. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. Postel neslouží k přemýšlení.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden