Borůvky, nebo černý rybíz?

Ani s jednou touto přírodní surovinou neuděláte chybu, ale jedna tmavá bobule má větší benefity než druhá.

Vitamin C

Nejdůležitější ze všech vitaminů, kterého nikdy není dost. Posilní vaši imunitu a ochrání vás před různými nemocemi. Postavíme-li proti sobě tyto tmavé bobulky, kdo vítězí? Ve 100 g černého rybízu najdete 181 mg vitaminu C, v tomtéž množství borůvek jen 9,7 mg. Asi jste to tipli správně, on ten rybíz je kyselejší.

Železo

V těle je 3 až 5 g železa. K čemu je dobré? 70 % najdeme v hemoglobinu červených krvinek, kde slouží na transport kyslíku z plic do buněk. Ve stravě průměrně denně přijmeme 10 až 20 mg železa, z toho se navíc vstřebá jen 1 až 2 mg.

Na lepší vstřebávání funguje přijímat dostatek vitaminu C, proto je železo z černého rybízu také využitelné. Ve 100 g rybízu je 1,54 mg železa, ve 100 g borůvek 0,28 mg.

Antioxidanty

Bobulové ovoce má velkou schopnost pohlcovat škodlivé volné radikály. A nejvíc antioxidantů je právě v tmavých bobulích. Antioxidační kapacita černého rybízu je až o třetinu vyšší než u borůvek. Ne nadarmo se proto těmto potravinám říká „superpotraviny“.

Můžete je zobat čerstvé i sušené či si udělejte nápoj smoothie, jímž zaženete žízeň a rovnou se i nasytíte, pokud nemáte čas na oběd nebo svačinu. A ještě uděláte něco pro své zdraví.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden