Choďte a shoďte aneb 7 tipů k lepší chůzi, která vám zaručeně pomůže zhubnout

Chůze je nejpřirozenější lidský pohyb, při němž tělo spaluje poměrně vysoké množství kalorií. A umíme ji všichni, proto není třeba se ji učit. Nezatěžuje klouby ani páteř, je bezpečná a také zadarmo. 

Dělejte si výlety

Jestli jste se rozhodli, že s jarem trochu vylepšíte svoji kondici, nebo celkově ozdravíte svůj životní styl, je chůze správnou volbou. Můžete ji provozovat kdekoli a kdykoli a ještě díky ní hodně uvidíte. Nepotřebujete speciální vybavení, ani permanentku, abyste se jí mohli věnovat. Chce to ale mít cíl, abyste prostě jen nechodili. Proto si vždy před touto aktivitou řekněte, kam chcete jít. Může se vám stát, že z krátké procházky se stane desetikilometrová túra, ale také naopak.

Dbejte na držení těla

Přestože se zdá chůze snadným a zcela přirozeným pohybem, i u ní mnoho lidí chybuje. U chůze je důležité stabilní držení těla. Myslete na držení těla po celou dobu procházky. Hlavu mějte vzpřímenou a dívejte se přímo před sebe. Pohled do země ani záklon hlavy není vhodný pro držení páteře. Snažte se vnímat také břišní svaly. Břicho vtáhněte oproti bedrům vždy, když si uvědomíte, že jsou svaly uvolněné.

Zkuste hole 

Dobrou pomůckou jsou trekingové hole, ty vás pěkně srovnají, a navíc vám do pohybu zapojí i ruce. Díky nim zpevníte paže, ale také budete mít jistou podporu při chůzi. Navíc pohyb paží zajistí lepší prokrvení a práci vašich dýchacích orgánů.

Mějte krokoměr

Jak zjistíte, že se chůzi věnujete natolik efektivně, že vaše tělo skutečně hubne?

Nejjednodušší variantou je pořídit si krokoměr nebo aplikaci do mobilního telefonu, která umí měřit počet ušlých kroků.

Většina dnešních telefonů ho má v sobě. Vědci prokázali, že byste měli ujít každý den alespoň 6 až 10 tisíc kroků, což je přibližně 7 kilometrů. Přičemž v aktivním zaměstnání běžně ujdete pouhých 5 tisíc kroků.

Vhodné tempo

Pokud chcete chůzí zhubnout, volte tempo ne příliš pomalé, ale ani se nikam nehoňte. Pokud mluvíte bez zadýchávání, ale už si nezazpíváte, pak jdete správně. Důležité je v tomto tempu dát alespoň 40 minut pohybu v kuse. Jak známo tuky se pálí až po 25 minutách fyzické aktivity, proto je potřeba ji takto natáhnout. Ale neobávejte se tohoto čísla, vezměte s sebou kamarádku, nebo psa, ať vám někdo dělá společnost. Uvidíte, jak vám to pak rychle uteče, aniž byste si všimli.

Pořiďte si dobré boty

Aby se vám šlapalo dobře, chce to pevnou obuv. Žádné tenisky z tržnice, z nich by vás akorát bolela chodidla i kolena. Vyzkoušejte si vícero párů bot od nejrůznějších značek. Pokud vyrazíte do městských parků, stačí pevná podrážka. Budete-li chodit i hodně po lese, nebo po kopcích, zvolte pohorky. Nebojte se také investovat do kvalitních sportovních podprsenek, určitě to oceníte.

Protáhněte se před i po

Zdá se to jako zbytečnost, ale protáhnout si tělo před i po jakékoli aktivitě je určitě potřeba. Stačí se rozcvičce věnovat alespoň 10 minut a vaše tělo už pozná rozdíl. Nezapomínejte i pravidelně pít v rámci pitného režimu. Láhev s vodou si s sebou vezměte pokaždé, jdete-li na delší než pětačtyřiceti minutovou procházku. Pokud máte zdravotní problémy, nebo se necítíte dobře, cílenému pohybu se v tu chvíli vyhněte. Jestli trpíte závratěmi a pocity na omdlení, mějte po ruce nějaký kousek ovoce.

.

reklama
reklama