Choďte pro kondici

Chůze je skvělá pro celkové zdraví, působí i proti osteoporóze a pomáhá zlepšovat krevní oběh. Je ale potřeba chodit správně.

Existuje správná technika chůze?

Chůzi má každý specifickou, stejně jako otisky prstů. Můžete ale pracovat na tom, abyste při ní nešmajdali a kolena se nepropadala k sobě či od sebe. Správně se krok provádí našlápnutím přes patu, pak přes chodidlo a končí odražením přes prsty na noze.

Choďte vzpřímeně, pravidelným pohybem. Ideální pro svaly těla je, když při chůzi zapojíte i ruce, k tomu pomáhají hůlky na nordic walking.

Může i za bolavá záda

Bolesti zad vznikají ze spousty důvodů, jestliže bolí pouze vsedě, například u počítače, chůze pomáhá. Pokud ale chodíte pomalu nebo se jen tak šouráte například po nákupních centrech, svaly nemusí držet tělo vzpřímené. Váha pak padá na šlachy, a ne na svaly, a záda brzy začnou bolet.

Správná chůze se vzpřímenými zády, svižná tak akorát, abyste si při ní mohli povídat bez zadýchání, pomáhá. Pokud jsou ale bolesti zad silné a při chůzi se zhoršují, nezkoušejte ji rozchodit a zajděte za odborníkem, který příčinu bolesti zjistí.

reklama
reklama

Komentáře