Co potřebují vlasy?

Kvalita vlasů se zhoršuje při nevhodných klimatických podmínkách, během některých onemocnění, při dlouhodobém stresu nebo hormonálních změnách.

Nakrmte je

Pro zdravé vlasy je potřebné jíst potraviny bohaté na minerály a zdravé tuky. Ty obsahují například ořechy, avokádo, mořské ryby, olivový olej nebo celozrnné obiloviny. Důležitý je i správný pitný režim. Vše, co jíme, se projeví nejenom na vlasech, ale i na stavu pleti a nehtů a v neposlední řadě na zdraví, vitalitě a kondici celého organismu.

Jemné zacházení

Na vlasy používejte šampony, kondicionéry, balzámy, oleje a masky – vždy podle jejich typu. Na trhu najdete spoustu přípravků určených právě pro vás, ideálně si pořiďte celou řadu od jedné značky, jejíž jednotlivé přípravky se v účinnosti vhodně doplňují.

Při mytí postupujte jemně a mokré vlasy rozčesávejte hřebenem s řídkými zuby nebo takzvaným tangle teezerem – začněte od konečků směrem ke kořínkům.

Vaše tříměsíční lázně

Pomoci mohou i doplňky stravy, zejména ty, které obsahují různé vitaminy, esenciální aminokyseliny a biotin – tomu se dříve říkalo také vitamin H, dnes je běžnější označení vitamin B7 a má i výstižnou přezdívku „vitamin krásy“.

Kvalitní přípravek by měl dále obsahovat i další vitaminy skupiny B, vitaminy A, E, L-methionin, kyselinu linolovou a křemičitou a stopové prvky jako železo, zinek a měď. V každém případě je dobré dopřát si každý rok tříměsíční ozdravnou kúru těmito doplňky, ideálně právě na podzim, případně pak na jaře.

reklama

Komentáře