Co vás postaví „na nohy“?

Vyčerpání a únavu způsobují různé faktory, ale podle odborníků je častým viníkem špatný životní styl a nevhodná strava.

Poradíme vám některé účinné životabudiče.

Ovesné vločky

Dejte si je hned po ránu, třeba jako kaši nebo müsli. Jsou bohaté na vápník, draslík, hořčík, vitamin E, B vitaminy, vlákninu a další živiny, které dokážou bojovat se stresem a únavou. Oves však nefunguje jen jako dobíječ energie, ale pomáhá i soustředění, zvyšuje pozornost, má mírné antidepresivní účinky a celkově působí příznivě na nervovou soustavu. Upravuje zažívání a pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi.

Mandle

Jsou ideálním bojovníkem proti letargii, bohatým zdrojem vápníku, fosforu, hořčíku, draslíku a železa a mezi potravinami rostlinného původu vedou i v obsahu bílkovin. Hořčík povzbuzuje látkovou výměnu, jeho nedostatek vede k celkové únavě. Pravidelná konzumace mandlí posiluje nervový systém a pomáhá nejen proti únavě, ale také proti úzkostem a stresu. Mandle jsou bohaté na zdraví prospěšné tuky, snižující hladinu cholesterolu v krvi.

Brokolice

Probouzí duševní bdělost, je plná vlákniny, vápníku, kyseliny listové, vitaminů A a C, betakarotenu, draslíku a dalších významných živin. Její konzumace odstraňuje pocit únavy, zlepšuje funkce imunitního systému a posiluje činnost nadledvinek, které řídí tvorbu stresových hormonů v těle. Patří k „superpotravinám“, které jsou velmi silným antioxidantem, snižujícím hladinu volných radikálů a podporujícím celkovou obranyschopnost organismu. Brokolice je  také  bohatým zdrojem koenzymu Q10, látky důležité při produkci energie.

reklama
reklama