Doping pro vaše cévy

Které potraviny pečují o vaše cévy a srdce?

Nejvzácnější tekutina, kterou potřebujeme k životu, je krev. Přivádí kyslík do všech částí našeho těla a zásobuje je živinami.

Způsobů, jak udržovat naše srdce a krevní „potrubí“ zdravé, je hned několik. Důležité jsou samozřejmě pravidelné preventivní prohlídky u lékaře, které bychom neměli zanedbávat.

Nicméně alfou a omegou je stejně jako u jiných orgánů důležitá správná životospráva, pravidelný pohyb a eliminace stresu. Potravin, které brání ucpávání cév a kornatění tepen, je mnoho. Které byste měli do svého jídelníčku rozhodně zařadit?

Mořskou rybu byste si měli dopřát minimálně dvakrát týdně.

Chřest

Je plný vlákniny a minerálů, zrovna tak obsahuje široké spektrum vitaminů. Obsahuje také kyselinu alfa-linolovou a kyselinu listovou, které zabraňují kornatění tepen.

Chřest pomáhá snižovat krevní tlak a dokáže předcházet tvorbě krevních sraženin, které mohou vést k vážným kardiovaskulárním onemocněním.

Rajčata

Jsou velmi oblíbená, a právem. Zralé plody rajčat jsou bohaté na vitamin C, beta-karoteny, vlákninu a lypoken, což je pro tělo důležitý antioxidant, který chrání naše cévy před jejich kornatěním a zužováním.

Podle některých studií každodenní konzumace rajčat významně snižuje riziko tvorby tukových plaků uvnitř tepen. Dopřejte si je dle libosti čerstvá nebo kulinářsky upravená.

Brokolice dokáže mimo jiné i posílit srdce.

Chia semínka

Jsou to semínka plodiny šalvěje hispánské. Mají schopnost čistit cévy a podporovat jejich pružnost. Obsahují totiž mnoho antioxidantů a je to jeden z nejznámějších zdrojů omega 3-mastných kyselin.

Skvělá jsou také v boji proti vysokému krevnímu tlaku a vysokému cholesterolu. V oblibě je mají vegetariáni.

Brokolice

Brokolice je neocenitelným pomocníkem v boji proti řadě nemocí, proto byste ji měli do svého jídelníčku zařadit alespoň dvakrát týdně.

Dokáže mírně snížit tlak a posílit srdce, snižuje cholesterol, zlepšuje pružnost a pevnost cév, navíc pomáhá při hubnutí a je prevencí rakoviny.

Česnek

Česnek považovaly za všelék už naše babičky. Obecně se používá jako antibiotikum a antiseptikum, i na cévy a oběhový systém má velký vliv. Snižuje krevní tlak a cholesterol, pročišťuje cévy a zabraňuje kornatění tepen.

Mořské ryby

Minimálně dvakrát týdně si dopřejte k obědu či večeři lososa, tuňáka, makrelu nebo sardinky. Mořské ryby pomáhají zvyšovat „dobrý“ cholesterol a zároveň drží na uzdě hladinu nebezpečných triglyceridů v krvi.

Současně snižují zánět krevních cév a tvorbu krevních sraženin v tepnách.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden