Dostaňte své tělo opět do formy!

Sama na sobě cítíte, že po Vánocích nejste tak úplně fit, jak tomu bylo před nimi? S námi se opět rychle a hravě vrátíte do formy. Stačí, když budete dodržovat těchto pět tipů.

Zbavte tělo škodlivin

Nejprve je důležité vrátit váš žaludek do stavu, v němž byl před Vánoci. Zapomeňte tedy na sladká, smažená a tučná jídla, která jste si dopřávala ve velkém, a zkuste tělo očistit a zbavit ho všech zatěžujících a nadbytečných látek.

K pročištění těla už dnes nemusíte denně pojídat jen tuny ovoce a zeleniny. Příjemnější formou zpracování vitaminů může být například smoothie (mixovaný nápoj). Očistu organismu také podporují kajenský pepř nebo různé bylinné čaje, odvary z bylin či čerstvé bylinky, které můžete konzumovat při jídle i po něm.

Zmenšete porce

S vidinou rychlého a téměř okamžitého zhubnutí si okamžitě zakážeme vše, co máme rádi. Chvíli to držíme, nakonec ale stejně podlehneme a vrátíme se nazpět do starých kolejí. Jděte na to proto pomalu. Nejprve změňte jen pár věcí. Jako první zmenšete porce a také si stanovte, které jídlo omezíte a které dny v týdnu budete chodit cvičit, zbytek dělejte jako obvykle.

Nezapomeňte na důležitou snídani

Máte někdy pocit, že čím méně toho sníte, tím lépe, a tak vynecháváte snídani a dáte si až oběd? To je ovšem chyba. Snažte se žádný den nezačínat bez snídaně. Nejlépe si připravte něco, co vás zasytí na delší dobu – tedy vajíčka, avokádo či bílý jogurt. Ke svačině si pak připravte malou misku ovoce a odpoledne si dejte zeleninu.

Jaké druhy ovoce a zeleniny zvolíte, je pouze na vás. Pokud zelenině příliš neholdujete, můžete si místo ní dát i mix oříšků, jako jsou mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy či kešu.

Bez pohybu to nejde

S hubnutím jde ruku v ruce také pohyb.

Volte aktivity, které vás baví, abyste u nich vydržela. Nemusíte se hned nutit do návštěvy fitness centra, i obyčejná chůze zezačátku postačí. Pravidelný pohyb zvyšuje nejen váš energetický výdej, ale utužuje i zdraví.

Při hubnutí je nejlepší kombinovat aerobní složku (chůze, běh, cyklistika) s posilovacími cviky, které můžete cvičit v pohodlí domova.

Upravte si spánek

Byla jste o Vánocích zvyklá chodit spát v pozdních nočních hodinách? Pak si opět musíte upravit svůj spánkový režim, jinak vám návrat do formy půjde jen velmi stěží. Spát byste měla alesepoň osm hodin denně..

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden