Dva cviky pro bolavá záda

Pokud vás ráno po probuzení bolí záda nebo krční páteř či vás snad pobolívá hlava, vyzkoušejte pětiminutovou ranní rozvičku.


Po probuzení se posaďte na kraj postele či na zem a věnujte se jen sobě.


Začněte od hlavy


Posaďte se do zkříženého sedu, dlaně si položte na stehna. Nejprve hlavou otočte na levou, pak na pravou stranu a znovu. Pokračujte pohybem hlavou nahorů a dolů.


Opět několikrát opakujte. Následně opisujte hlavou kruhy ve směru hodinových ručiček a zase opačně. Poté se celým trupem podívejte za sebe, nejprve z levé strany, pak samozřejmě i z pravé.


Bolest zad dokáže pořádně znepříjemnit den, zatočte s ní.

Předklon a záklon

Zůstaňte sedět na posteli či židli a pomalu se předklánějte trupem dolů. Nohy mějte stále pokrčené. Hlavu skloňte mezi koleny a zhluboka dýchejte. Po několika vteřinách se vraťte do původní polohy. Nyní mějte rovná záda, ruce opět položte na stehna a pomalu se prohýbejte v zádech.

A naopak. Nyní záda vyhrbte, jak nejvíc dokážete. Zhluboka se nadechněte, vydechněte a vzhůru do nového dne. Nejenže se vám uleví od bolesti, lehké cvičení vám také dodá energii a dobrou náladu.

reklama
reklama

Komentáře