Ztratila manžela i televizní slávu, o kterou vždy tak stála. Zůstalo jí divadlo a sem tam rolička v seriálu.
Královna či spíše princezna televizních obrazovek osmdesátých let se narodila ve Vysokém Mýtě. Vystudovala Pražskou konzervatoř a hned zamířila do tehdejšího Divadla Jiřího Wolkera. Talentovaný a nesporně osobitý výkon otevřel začínající herečce cestu k další, především televizní a později i filmové práci. Do širšího diváckého povědomí vstoupila rolí Alenky v televizní trilogii Podnájemníci, Otec nebo bratr a Dopis psaný španělsky. V Podnájemnících bylo herečce pouhých šestnáct let. Děj pojednává o trampotách dvou osiřelých sourozenců, třináctileté Alenky a třiadvacetiletého Zbyňka, kterého hrál Jaromír Hanzlík (70). Děj vychází ze zvláštní situace rodiny, v níž si sourozenci navzájem musí nahradit rodiče. Hvězdou přes noc Z Ivany Andrlové se stala po odvysílání trilogie prakticky přes noc velká hvězda. Díky půvabu a nadání se zmocnila rolí pohádkových princezen, vzpomeňme například na legendární Princové jsou na draka, kde zazářila spolu s Janem Čenským (56).
Divoká devadesátá léta
Od poloviny sedmdesátých do konce osmdesátých let byla jednou z nejčastěji obsazovaných hereček jak v televizních inscenacích, tak i ve filmu. V tomto období byla typickou představitelkou dospívající dívky a kladné hrdinky, případně chytrou, vtipnou a roztomilou princeznou. Od počátku devadesátých let jsme ji ale mohli na plátnech kin a v televizi vidět jen málokdy a v menších rolích. Proč ten ústup ze slávy? Proč se populární herečka, které v jejích začátcích ležel divácký svět u nohou, takhle stáhla do ústraní? Vždyť byla mladá, krásná, úspěšná! Co jí podrazilo nohy? Každopádně toho bylo víc. Přišla „divoká devadesátá“, lidé přestali chodit do divadel, měli, jak se říká, jiné starosti. Vedle toho získala Andrlová i pocit, že na ní ulpěla nelichotivá nálepka normalizačního televizního umělce.
Jediná dcera
Aby toho nebylo málo, narodila se dcera Michaela (27), jejímž otcem byl Ivanin kolega a tehdejší manžel Ivan Vyskočil (71). Ivana došla k závěru, že nejlepší bude, když začne podnikat, ostatně doba k tomu vyzývala. Kamarádka Marcela Skuherská (57), manželka Michala Davida (57), cítila také potřebu realizovat se v duchu doby. A tak si ženy otevřely relaxační studio. Na moudrost českého přísloví, které říká ševče, drž se svého kopyta, herečka nemyslela. Zpočátku to vypadalo, že oběma podnikatelkám bude štěstí přát. Klientky se díky populárním tvářím do studia, které slibovalo rychlé zhubnutí, jen hrnuly. Takhle to šlo dva roky, během nichž se začala zpřísňovat pravidla pro provoz podobných studií, rostly ceny nájemného, konkurence začala být silná a dravá.
Ztráty na všech frontách
Po dvou letech byl s podnikáním konec, ale půvabná tmavovláska neustále zdůrazňuje, že za největší úspěch považuje skutečnost, že skončily na nule, čili bez dluhů. Všude jinde to však vypadalo na velké ztráty. Televizní svět za tu dobu ale na svou princeznu definitivně zapomněl. Ostatně Ivana už stejně neměla na princezny věk, ovšem ani se nestihla, jak se říká, přehrát do rolí zralých žen. Zbyla na ni kočovná představení s Divadelní společností Háta, kterou spoluzakládala. To ovšem není žádné neštěstí, jenže Ivana ústup z televizní slávy nesla hodně těžce. Co horšího, manželství s Ivanem Vyskočilem se hroutilo, a to tak, že to vzhledem k informacím v bulváru vědělo celé Česko. O rozvod požádala Ivana a jako důvod uvedla, že ji manžel odmítal pouštět do společnosti. Ten si zase stěžoval, že mu manželka znemožňuje kontakt s dcerou Míšou. A bojovali rovněž o dům, v němž bydleli. Manželství se tedy v roce 1996 definitivně rozpadlo.
.