Jak být lépe fit

Co bychom měli opravdu dělat, abychom žili pravdu zdravěji? Jak po fyzické, tak psychické stránce? Není o zase tak těžké, stačí si osvojit několik důležitých pravidel. Jaká to jsou?

Dobré spaní a hluboký nádech

Dostatečný spánek je důležitý pro udržení zdraví. Odborníci přitom dospěli k závěru, že pro vaše zdraví je nejlepší chodit spát mezi 22:00 a 24:00. A také není dýchání jako dýchání. Důležité je cílené dýchání.

To snižuje úzkost a stres, reguluje hladinu cukru v krvi a zajišťuje silný imunitní systém. Je proto dobré si každý den zacvičit několik dechových cvičení. Dobře to zvládnete například díky józe nebo meditaci.

K životu potřebujete přátele


Zdraví lidé jsou rádi v kontaktu s ostatními. Potřebují to jako vzduch k dýchání. Výzkum ukazuje, že lidé, kteří mají více kontaktů s ostatními lidmi, jsou šťastnější, zdravější, lépe se vyrovnávají se stresem a žijí déle.


A ze všeho nejlepší je jít s přáteli ven, na procházku a do přírody. Na čerstvém vzduchu získáte mimo jiné porci vitaminu D, který je důležitý pro silné kosti a vaše duševní zdraví.


Když se k tomu ještě pořádně zasmějete budete mít radost ze života. Protože smích vám sníží hladinu stresu. Vaše psychická i fyzická odolnost se rychle zvýší. Když nebudete dlouho vysedávat doma, zlepší se vám kondice i nálada.


Domácí strava je nejlepší


Možná vám to připadá zbytečné, ale rozhodně není. Znáte přece úsloví „jste to, co jíte“. Proto nebuďte líní a vařte si doma. Hotové pizzy a konzervy jsou u zdravých lidí na stole jen zřídka.


I vy si raději uvařte něco chutného a zdravého každý den. Udržíte si tak kontrolu nad přísadami. To vám pomůže udržovat zdravou váhu a předcházet chronickým onemocněním.

reklama
reklama

Komentáře