Jak na dotěrné myšlenky

Myšlenky, které nás nenechají usnout, jsou často spojeny s minulostí nebo budoucností. Staráme se o to, co se může stát, nebo litujeme, že jsme dělali nebo nedělali věci v minulosti.

Pokud se vám to stane, zkuste se soustředit na to, co se děje právě tady, právě teď. I když nemůžeme změnit minulost ani nemůžeme předvídat budoucnost, současný okamžik je něco, co můžeme ovládat, co zklidní náš mozek.

Elektroniku pryč

Používání telefonů, notebooků a tabletů před spánkem může zvýšit úroveň úzkosti a stresu. Kromě toho světlo z těchto elektronických zařízení špatně ovlivňuje produkci melatoninu ve vašem těle, což ještě více ztěžuje usínání. Místo toho zkuste uklidňující koníček nebo relaxační aktivitu. Třeba čtení, antistresové omalovánky, poslech hudby, procházku.

Naplánujte si konkrétní čas

Stejně jako si naplánujete čas jít nakupovat, setkat se s přáteli, můžete zkusit naplánovat 15 až 30 minut denně pro vaše starosti. Věnujte čas myšlenkám, zapište si stresující myšlenky na papír a přemýšlejte o některých praktických krocích, které můžete podniknout při řešení problému.

Nenuťte se usnout

Místo toho, abyste se pokusili usnout, vstaňte z postele a něco udělejte. Vypijte čaj, přečtěte si knihu nebo si napište do deníku a vraťte se do postele, jakmile začnete být ospalí. Zůstat v posteli a nutit se spát může způsobit, že váš mozek spojí postel s nespavostí a starostí, což změní vaši ložnici na místo, kde je těžké spát.

Levandulový éterický olej se často používá v aromaterapii pro úlevu od stresu, relaxaci a lepší spánek. Můžete pokropit pár kapkami ručník nebo hadřík, nebo přidat trochu oleje do koupele. Esenciální oleje mohou způsobit alergické reakce, proto při jejich používání buďte opatrní.

reklama
reklama

Komentáře