Jak nepřibrat a přitom si pochutnat

Naši předkové to měli jednodušší, víra nařizovala časté půsty. Aby naše snaha o štíhlou linii nepřišla vniveč, stačí se jen držet několika následujících tipů.

Všeho s mírou

Klidně si dopřejte na co máte chuť, ale nepřehánějte to ale s velikostí porcí. Místo šesti knedlíků si dejte jen jeden dva, místo půlky plechu koláče jen jeden kousek. V zásadě je ideální jíst poloviční až dvoutřetinové porce oproti normálu.

Nahrazujte nezdravé zdravým

Zkuste letos tradiční dobroty ve zdravější verzi. Na chlebíčky místo bílé veky použijte celozrnné pečivo a doplňte je lehkým tvarohovým sýrem nebo domácí pomazánkou a čerstvou zeleninou – ředkvičkami, pažitkou apod. Místo slaných buráků a chipsů si dejte proužky mrkve, kedlubny nebo ředkve s dipem ze zakysané smetany nebo jogurtu s bylinkami. A buchty si upečte ze zdravější špaldové mouky.

Pozor na alkohol

Vyhněte se tvrdému alkoholu, který má více kalorií, než se může zdát. Pokud už se bez alkoholu neobejdete, dejte si raději sklenku suchého bílého vína a k ní sklenici vody, případně slabý vinný střik.

 Zrádné cukry

Tradiční domácí sladkosti jsou plné přidaných cukrů a často i nezdravých tuků. Místo kupovaných zákusků si připravte zdravý domácí koláč s tvarohem a ovocem, bez zbytečně velkého množství cukru, nezdravých polev a tučných krémů. Pozor si dejte na čokoládové figurky, často jsou vyrobené z nekvalitních tuků a přeslazené. Raději si dejte pár čtverečků kvalitní hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa. Pozor také na sladké limonády a nápoje typu Coca Coly, které jsou cukru plné. Raději si připravte vodu ochucenou nakrájeným čerstvým ovocem nebo bylinkami.

Nezapomínejte na pohyb

Určitě by nebylo dobré víkendy jen projíst a prosedět. Třeba půl hodiny po vydatném obědě si vyjděte na svižnou procházku – podpoříte tím trávení a tolik se vám toho neuloží. Kromě toho si užijete krásné jarní počasí a pokochejte se osvěžující přírodou.  .

reklama
reklama

Komentáře