Jak odlehčit vaše nožky

Během horkých letních dnů můžete trpět oteklýma nohama. Příčinou jsou vysoké teploty, ale i další faktory. Pokud pak trpíte na oteklé nohy i jindy než jen během léta, nic nepodceňujte a poraďte se s lékařem. Oteklé nohy mohou ukazovat na žilní onemocnění.

Faktory, jako jsou obezita, život bez sportu, dlouhé stání na místě nebo sezení, mohou způsobovat otoky nohou. Otéci nám mohou ale i po sauně, dlouhodobém slunění, v příliš těsném oděvu nebo obuvi, u příliš vysokých nebo nízkých podpatků, při těhotenství.

Jak nohám pomoci od bolesti?

Bolest, pocit těžkých nohou i nepěkný vzhled nás dokážou pořádně otrávit. Existují jednoduché zásady, při jejichž dodržování se můžete otoků účinně zbavit, nebo je eliminovat. Dostatečně pijte. Jednou z nejčastějších příčin otoků nohou je totiž nadbytečné zadržování vody v těle.

Snažte se vypít denně dostatek vody, ideálně občas přidat do vody vymačkaný citrus, který napomáhá cirkulaci krve. Dopřejte nohám pohyb, aby nedocházelo k tuhnutí a zpomalování krevního oběhu. Vyrazte alespoň na krátkou procházku a průběžně protahujte chodidla.

Vynechte ze svého šatníku přiléhavé kalhoty a upnuté spodní prádlo, které utlačují žilní systém. V práci mějte pohodlnou obuv, do které se můžete přezout a dopřát tak nohám pohodlí. Při sedavém zaměstnání je vhodné v průběhu dne na pár minut jen tak zvednout nohy a prostě jim ulevit.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden