Jak se co nejdéle udržet v dobré kondici

Přirozený pohyb je ten nejlepší lék. Odměnou nám pak bude lepší zdraví, pohyblivost a soběstačnost až do vysokého věku.

Svalová hmota s věkem ubývá, proto je důležitý přiměřený silový trénink, který může tento proces výrazně zpomalit. Stejně důležité je i posílení kardiovaskulárního systému, zpevnění těla a získání větší pohyblivosti a ohebnosti. Důležité je držet se několika zásad.

Malé domácí procvičování

Cvičením je už to, snažit se přes den o správné držení těla a procvičovat jemnou motoriku rukou při každodenních činnostech. Dobré je pořídit si domů overball – polovyfouklý malý gumový gymnastický míč. Krásně si s ním procvičíte celé tělo – namasírujete si záda, hýžďové svaly, uvolníte zápěstí a zlepšíte i jemnou motoriku.

Cvičení si vždy užívejte. Stres je váš nepřítel.

Každý den na procházku

Vyjděte si každý den na čerstvý vzduch. Postačí svižnější krok nebo chůze s holemi pro nordic walking, které jí dodají větší dynamiku a zároveň jsou spolehlivou oporou. Tempo i délku procházky přizpůsobte svému zdravotnímu stavu.

Skupinová cvičení

Můžete si také najít nějaké přiměřené cvičení vhodné pro váš věk. Při něm jsou stěžejní osobnost, zkušenosti a vzdělání instruktora, který pracuje se skupinou. Ten musí přizpůsobit program jejím potřebám a přistupovat ke každému cvičenci individuálně.

Základem by mělo být zpevňující cvičení, protažení a také motivace k pravidelnému pohybu. Jde o to, aby vás cvičení bavilo. A třeba tam najdete i další spřízněné duše! Od určitého věku se však už nedoporučuje velké aerobní cvičení, skákání, trampolíny a podobně.

Díky technice si nemusíte motivační hudbu odepřít ani mimo tělocvičnu.

Výběr sportovní aktivity

Vhodným pohybem pro udržení kondice je plavání. Krásně protáhne svaly. Výborná je i jóga, která nabízí různá zaměření, a každý si v ní proto může najít to své. Můžete vyzkoušet i spinning, skupinovou jízdu na trenažerech. Ideální je absolvovat šedesátiminutovou lekci aspoň jednou týdně.

Bolavé klouby?

Pokud si myslíte, že nemůžete cvičit kvůli bolesti kloubů, nejdřív si zajděte na vyšetření. Pokud se potvrdí, že máte kloubní onemocnění, stanoví se vhodná léčba a je důležité docházet na rehabilitaci.

Mnohdy se ale ukáže, že příčinou bolestivých kloubů jsou právě nezpevněné svaly, a pak je cvičení namístě – svaly posílí a zpevní a bolest kloubů ustane.

reklama

Komentáře