Jak se zbavit tuku na břiše

Břicho patří k nejproblémovějším partiím. Tuky ho obalí lehko, ale těžko se jich zbavuje. Přesto je to možné, chce to ale čas a pevnou vůli.


Tuk na břiše trápí často i štíhlé lidi. A s přibývajícími léty je těžší se nepříjemné pneumatiky zbavit. Navíc je prakticky nemožné zhubnout jen jednu vybranou partii – pokud chcete ploché bříško, musíte snížit podíl tuků v celém těle.


Pomalu, ale jistě


Pokud chcete hubnout zdravě a trvale, měli byste měsíčně shodit 1–2 kg. Při rychlém hubnutí ztrácíte především vodu a svalovou hmotu, ale tuk ne. Chce to nejen vhodnou stravu, ale také posílit svaly.


Čím více svalové hmoty budete mít, tím rychlejší bude váš metabolismus a tím víc tuků spálíte. Nejlepší je kombinace aerobního a anaerobního cvičení – běh, svižné procházky, jízda na kole, rotopedu a k tomu posilování svalů.


Při posilování břicha hlavu nezaklánějte a nenamáhejte krk. Pomozte si rukama.

Cvik pro pevné bříško

Sedněte si na zem s rovnými zády a pomalu jděte tělem dolů od kostrče přes obratle až do pozice, kdy ucítíte, že vám zabírají břišní svaly. Nemusíte se dostat až do lehu, ale nesmí vás bolet záda. V této pozici se na chvíli zastavte, prodýchejte ji a pomalu se vraťte do sedu. Opakujte 15x.

Jezte méně a o to kvalitněji a zároveň zdravěji.

Co si dát na talíř?

Především bílkoviny, ty jsou hlavní stavební složkou svalů. Dopřejte si libové drůbeží maso, ryby, luštěniny, tvaroh, čerstvé sýry nebo tofu. Zvyšte příjem vlákniny – dodá vám pocit sytosti, prospívá střevům a předejdete zácpě. Najdete ji v luštěninách, celozrnných obilovinách, semínkách, oříšcích, ovoci a zelenině.

Pečivo z bílé mouky nahraďte celozrnnými výrobky, jezte potraviny z pohanky, celozrnnou rýži a těstoviny a ovesné vločky. Tělo i při hubnutí potřebuje tuky, dejte ale přednost těm rostlinným s obsahem nenasycených mastných kyselin, jako je olivový, ořechový, dýňový a lněný olej. Dobrým zdrojem je i avokádo, ořechy a semínka.

A dobrá zpráva pro milovníky čokolády: malé množství kvalitní hořké čokolády může díky svým flavonoidům přímo přispět ke snížení celkového množství tělesného tuku a zmenšit objem pasu. Ale nepřehánějte to s množstvím, přidejte si třeba čtvereček do ovesné kaše nebo jogurtu. Odpusťte si sladké nápoje, a to i s umělými sladidly.

Raději sáhněte po zeleném čaji – obsahuje mj. katechiny, které pomáhají spalovat tuky. Jezte třikrát denně tak, abyste tělu dodali všechny potřebné živiny. Pokud vám ale mezi hlavními jídly kručí v břiše, dejte si třeba zeleninové hranolky s tvarohem, jablko nebo hrst oříšků. Ubráníte se tak „vlčímu hladu“ a večerních nájezdů na ledničku.

reklama

Komentáře

reklama