Jak v zimě zrychlit svůj metabolismus

Vyvarujte se zbytečného přejídání. Rozhodně není nutné se živit velkými porcemi!

Únor je nejstudenější a pro mnoho z nás i nejnáročnější měsíc. Do vlahého voňavého jara je ještě příliš daleko, přitom krátkých dnů a nedostatku slunce v této náročné roční době už máme všichni dost. Co tedy máme dělat?

Každý by se nejraději cpal, ležel u televize a čekal jaro. Naštěstí lze choutkám na jídlo čelit. Prozradíme vám jak.

Nezapomínejte na zdroj vitamínů a to nejen v zimním období.

1. Neodbývejte snídaně

Ráno vypijte sklenici vlažné vody s citronovou šťávou či jablečným octem. Dejte si ovesnou kaši, celozrnný chléb se sýrem či toast s vejcem. Teplé vás zasytí a dodá energii.

2. Velký mráz nikdy nepodceňujte

Teploty nižší než minus pět stupňů představují pro tělo velkou zátěž. Po procházce ve velkém mraze vás může zaskočit bolest svalů nebo velká únava. I když jste dobře oblečení, v mrazu prostě dostává tělo víc zabrat. Proto když se rtuť na teploměru propadne hluboko dolů, je lepší zůstat doma.

3. Hlídejte si pitný režim

V chladu není pocit žízně tak výrazný. Proto se může stát, že budete pít méně, než kolik vaše tělo potřebuje. Hlídejte si pitný režim. Každou hodinu vypijte sklenici vody. Do denní spotřeby tekutin se počítají i káva a čaj, jenže ty vás pak o část tekutin zase připraví. Nejlepším nápojem je čistá, neperlivá voda.

4. Naučte své tělo na chlad

Začít v zimě s otužováním není jednoduché. Ale když si ráno umyjete obličej, zátylek, paže a hruď studenou vodou, nádherně vás to probere. Když se pak utřete ručníkem a vklouznete do oblečení, bude vám za chvilku krásně teplo. Studená voda totiž rozproudí krevní oběh. Venku pro vás pak mrazivé povětří nebude takový šok.

5. Dejte zelené zelenou

V období chladu a kapénkových infekcí je potřeba udržovat si silnou imunitu. Síle čerstvého ovoce a zeleniny se nevyrovnají žádné syntetické vitaminy. Vsaďte na listovou zeleninu. Salát z čerstvého zelí, růžičková kapusta uvařená v páře nebo šetrně připravený kadeřávek jsou skutečnou pokladnicí zdraví.

Navíc díky vysokému obsahu vlákniny zlepší vaše trávení. Nezapomínejte ani na potraviny, které vám dodají sacharidy. Vhodný je žitný chléb a brambory. Ale pozor, bez másla a sýru.

6. Dopřejte si „D“!

Od října do března může mít naše tělo nedostatek vitaminu D. Důsledkem je špatná nálada, únava, nedostatek energie. Pomoci vám může horské sluníčko, které tak rády používaly naše maminky a babičky.

Z ultrafialového záření si totiž tělo vitamin D umí vyrobit. Další možností je dodat tělu rybí tuk. Ten je významným zdrojem vitaminu D. Seženete ho naprosto běžně v každé lékárně.

reklama

Komentáře

reklama