Jaké jsou nejčastější mýty o saunování?

Někdo ho miluje, jiný se bez něho raději neobejde. To ale dost možná proto, že o saunování slyšel hodně nepravdivých informací. Jaké jsou nejčastější mýty, které vás od této příjemné činnosti jenom zbytečně odrazují? Nenechte se o něj připravit!

Návštěva sauny je obecně spojená s příjemnými pocity, prohřátím celého těla, relaxem a přívalem dobré nálady. Využívají ji starší i mladší jedinci, profesionální i rekreační sportovci. Nenechte se však uchlácholit různými lživými mýty. Které jsou ale ty největší?

Déle vůbec neznamená více

Mezi lidmi koluje mylná představa, že čím déle v sauně vydržíte sedět, tím větší účinek na vaše zdraví a krásu bude mít. Tak to ale vůbec nefunguje. Právě naopak. Například finská sauna se svými až 95 °C je při krátkodobém pobytu blahodárným počinem. Po delší době vám ale může spíš uškodit. Ideálně se doporučuje doba okolo patnácti, maximálně však dvaceti minut. Potom už saunování raději ukončete. Pokračování v něm by totiž mělo spíše opačný efekt. A proto přece do sauny nechodíte.

Určitě si doma nezapomeňte froté osušku.

Nepomáhá rychleji zhubnout

Dalším mýtem, který se o sauně traduje je, že vám pomůže shodit nějaká ta nadbytečná kila. Ve skutečnosti to je ale spíš tak, že při pobytu v sauně ztrácíte vodu, a proto se vám zdá, že máte při jejím opuštění nižší váhu. Samotným saunováním totiž spálíte jen asi kolem zanedbatelných tří set kalorií.

Plavky raději nechte doma

Někomu je to sice nepříjemné, ale opravdu se vyplatí plavky neoblékat. V sauně vám totiž voda i pot musí odcházet z těla a právě látka tomu v takovém prostředí brání. Navíc se pod ní tvoří bakterie. Odhoďte proto stud a vyzkoušejte to opravdu tak, aby vám sauna dala ze sebe co možná nejvíce.

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama