Je lepší jíst kiwi se slupkou?

Má ji pokrytou chloupky a zelenou dužinou, v níž je ale přes dvě stě drobných jedlých semínek.

Obsah vitaminu C v kiwi je v porovnání s citrony a pomerančem až dvojnásobný. Je proto nejlepší ochranou proti nachlazení a virovým onemocněním všeho druhu. Výrazně posiluje imunitu a je vynikající prevencí proti celé řadě infekčních nemocí. Protože obsahuje také stopový prvek měď, výrazně napomáhá svým spojením mědi s vitamínem C vstřebávání železa ve střevech. Stává se tedy velkou nadějí a důležitou potravinou pro lidi trpící chudokrevností. Kiwi je také bohaté na vitamin E a obsahuje velké množství vitaminu B1, B2, B6, niacinu a vitaminu A. Kiwi je mimořádně bohaté na draslík, hořčík a železo.

Je zdravější než jablko?

V porovnání s jablkem obsahuje sedmnáctkrát více vitaminu C, šestkrát více hořčíku, pětkrát více proteinů a dvakrát tolik železa. Pravidelná konzumace kiwi (nejméně jedno denně) má blahodárný vliv na člověka s jakoukoliv infekční chorobou. Zmírňuje chudokrevnost, posiluje imunitní systém a podporuje tvorbu krve, preventivně působí proti vzniku vrozených vývojových vad v oblasti páteře (rozštěp páteře). Vstřebatelná rostlinná vláknina v kiwi brzdí absorpci cholesterolu ve střevech, čímž snižuje jeho hladinu v krvi. Kiwi je velmi bohaté na antioxidační vitaminy, které neutralizují volné radikály, jenž způsobují stárnutí buněk, poškození DNA a rakovinu. Oslabuje škodlivý vliv nejrůznějších toxických látek. Přispívá k tvorbě kolagenu, který je nezbytný při hojení ran. Zpevňuje kosti a zuby. .

reklama
reklama

Komentáře