Jen ať nedostanu tu odpornou migrénu!

Ten, kdo při každé větší bolesti hlavy říká, že má migrénu, neví, o čem mluví. Pravá migréna je tak intenzivní bolest hlavy, že postižený zvrací a mívá i poruchy vidění.

Záchvat se hlásí i několik hodin nebo dní dopředu. Během této fáze se často dostavují poruchy nálady a koncentrace, nechuť k jídlu, podráždění nebo častější močení. U někoho se objeví aura, což jsou sluchové či optické přeludy. Až pak přichází ochromující bolest.

Co může migrénu způsobit

Vyvolat záchvat migrény může mnohdy jídlo a pití. Nejčastěji to bývá například konzumace alkoholu nebo čokolády. Paradoxně je s to migrénu vyvolat i půst či vynechání pravidelného jídla. K dalším spouštěčům patří přepracování, nevhodné brýle, nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu, hormonální výkyvy i změny počasí.

Jak záchvatům předcházet

Migrénu pomůže zmírnit nebo zvládnout pravidelný denní rytmus, především neměnné střídání spánku a bdění, ale i dodržování času příjmu jídla – měli byste jíst 5x denně. Alespoň třikrát za den zařaďte do stravy potraviny a tekutiny s obsahem hořčíku – např. fíky, ořechy a minerální vodu. Tekutin vypijte nejméně 2 litry každý den. Denně také snězte nějaké ovoce, zeleninu a luštěniny, mléčné výrobky, tmavé pečivo a obiloviny. Stravu doplňte o zdravé tuky, jako je olivový nebo slunečnicový olej. Jejich příjem by však neměl převýšit 30 % z celkového energetického denního příjmu potravin. Nezapomeňte také na rozumné střídání zátěže a odpočinku. Pokud neumíte odpočívat, ve svém kalendáři si na odpočinek vyhraďte čas a cíleně relaxujte.

Káva a pozitivní myšlenky

Při začínající migréně si udělejte šálek kávy espresso, vymačkejte do něj citron a vypijte to. Hlavně ale myslete pozitivně. Budete-li celý den přemítat „jen ať proboha zase nedostanu tu odpornou migrénu“, spolehlivě si ji svými negativními myšlenkami co nejdřív přivoláte.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden