Menopauza a pandemie

Jako by už nebylo dost možných obtíží pro ženy v přechodu, lékaři navíc zjistili, že u nich hrozí i vyšší riziko komplikací při onemocnění Covid-19.


Právě u starších lidí se v případě nákazy koronavirem objevují častěji horečky, dušnost, déle trvající kašel či ztráta čichu. Důvodem jsou nejen chronické choroby, ale může to být způsobeno i poklesem hladiny hormonů v menopauze. Aby to ale bylo aspoň trochu „spravedlivé“, zvýšené riziko se týká i mužů v andropauze. S úbytkem estrogenu u žen a testosteronu u mužů se navíc pojí například zvýšené riziko mrtvice, infarktu, cukrovky II. typu či nárůstu váhy.


Jak se můžete bránit?


Při přechodu je zvláště v této době potřebné důsledně dbát o svoje zdraví a upravit životní styl. Do stravy zařaďte více zeleniny, ovoce, ořechů a luštěnin a jezte pravidelně a menší porce. Organismus můžete podpořit i užíváním doplňků stravy, které přispívají k udržení hladiny hormonů v těle, a vitaminů a minerálů. Pro zachování zdravé tělesné hmotnosti nebo její snížení pomůže také každodenní pohyb. V období pandemie je to sice trochu těžší, ale nikoli nemožné. Vhodná – a zadarmo – je svižná chůze, prospěje jízda na kole nebo cvičení pilates.


Nezapomínejte na spánek


Přechod a nerovnováha hormonů často způsobuje potíže se spánkem. Právě dostatečný spánek však příznivě ovlivňuje hormonální hladinu v těle a působí i na metabolismus. Jeho nedostatek tak může zmařit vaši snahu zhubnout nebo si udržet váhu. Díky spánku posílíte i psychiku a budete lépe zvládat stres, kterého pandemie a s ní spojená omezení přinášejí opravdu hodně, což opět může oslabovat imunitní systém a zvyšovat riziko kardiovaskulárních onemocnění. Potřeba spaní je sice individuální, ale optimálně byste si měli dopřát aspoň sedm hodin spánku denně.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden