Nedejte šanci úzkosti

Všechno, co se kolem nás děje, klade velké nároky na naši psychiku. Možná jste si na sobě povšimli, že jste úzkostnější než dřív a psychická tíseň nechce odeznít, i když se hodně snažíte. Jak se těmto stavům vyhnout?

Není ostuda si přiznat, že je toho na nás někdy moc a je potřeba pečovat nejen o tělesné zdraví, ale i duševní. Každý má občas pocit, že na něj všechno padá. V tu chvíli je potřeba zpozornět.

Chmury prostě vyběhejte.

Krátkodobá úzkost je běžný jev, většinou jde o kombinaci strachu, obav, zlé předtuchy. Provází ji bušení srdce, pocení, zrychlené dýchání, nevolnost nebo únava.

Určitě jste někdy zažili, že se vám stáhne hrdlo a máte pocit tíhy na hrudníku. Zdravý strach nás chrání, ale přetrvávající úzkost nás postupně okrádá o svobodu myšlení a následně i chování. Jak se jí zbavit? Nejlepší bude se vyhnout stresovým situacím, které úzkost vyvolávají.

Nekoukejte na zprávy

Omezte sledování zpráv, nastavte si pravidelný denní režim, do kterého zařaďte dostatek odpočinku a kontakt s blízkými, kterým se můžete vypovídat. Lze také využít bezplatnou nonstop linku 116 123, kde vám pomohou najít východisko z vaší krize.

Pomohou bylinky a pohyb

Když vás přepadne tísnivý pocit, zhluboka dýchejte. Existuje množství dechových cvičení, nejjednodušší je v klidu si sednout nebo lehnout a opakovat nádech, výdech a před dalším nadechnutím zadržte na několik sekund dech.

Nasaďte bylinkovou kúru. V lékárně vám jistě poradí vhodné potravinové doplňky nejčastěji ve formě tablet nebo čajových směsí. Pro klidné nervy vybírejte ty, které obsahují levanduli, meduňku, mučenku, chmel, kozlík nebo třezalku.

Vyhýbejte se kofeinovým nápojům, které mohou přivodit bušení srdce. Odolnost vůči stresu a úzkosti zlepší i správné potraviny, hlavně ty bohaté na antioxidanty, hořčík, kyselinu listovou a probiotika.

Zkuste do jídelníčku zařadit ořechy, avokádo, špenát, brokolici a třeba kefír. Pomáhá také pohyb. Při procházce, chůzi do schodů nebo běhu přijdete na jiné myšlenky.

reklama
reklama

Komentáře