Nenechte své vlasy hladovět!

Jsou vaše vlasy bez lesku, lámou se, vypadávají? Zkuste je správně nakrmit.

Skladba jídelníčku může ovlivnit také kvalitu, růst nebo vypadávání vlasů. Proto potřebují přísun správných živin, aby byly zdravé a krásné. Co jim prospěje?

Béčka“

Vlasy potřebují vitaminy skupiny B, zejména riboflavin, kyselinu pantotenovou a pyridoxin. Ty jim dodáte, když si budete častěji dopřávat kvasnice, vnitřnosti, vejce, rybí maso, luštěniny, brambory, celozrnné pečivo a ořechy.

Vitamin C

Univerzální „céčko“ má vliv i na vlasy. Doplnit ho je poměrně jednoduché, najdete ho zejména v ovoci, jako jsou citrusy, kiwi či černý rybíz, a dále pak v růžičkové kapustě a zelí.

Zinek a železo

Bez zinku i železa se vlasy jen těžko vzpamatují, tyto prvky mají vliv na výživu a kvalitu vlasových kořínků. Dejte si častěji třeba hovězí a rybí maso, krevety a mořské plody, kvasnice, luštěniny, brokolici, hořkou čokoládu a místo chipsů mlsejte dýňová semínka.

Hořčík

Jeho nedostatek poznáte na zvýšeném vypadávání vlasů a také celkové únavě. Zabráníte tomu třeba konzumací banánů, datlí, špenátu, čočky, ořechů.

Selen

Jednou z výhod selenu je, že pomáhá stimulovat růst vlasů. Také může přispět k prevenci a odstranění lupů. Dobrým zdrojem selenu jsou para ořechy, tuňák, sardinky a hovězí maso.

reklama

Komentáře

reklama