Nezapomeňte na hořčík

Trápí vás únava a křeče v nohou? Možná trpíte nedostatkem hořčíku!

Pokud má lidské tělo málo hořčíku, projeví se jeho nedostatek velmi brzy nejrůznějšími zdravotními obtížemi. Jak tedy zjistit, jestli máte dostatek všech potřebných látek?

DRŽÍ TĚLO V KONDICI

Hořčík neboli magnesium je stříbrolesklý měkký kov. V lidském těle je velmi potřebný, protože podporuje aktivitu více než tří set enzymů, které ovlivňují výměnu energie v nervových a svalových buňkách. Magnesium v nás ale také uvolňuje napětí a zklidňuje nás. Je nezbytné pro srážlivost krve a funkci srdce, navíc potlačuje negativní účinky soli a vápníku. Velmi dobře funguje i na paměť a myšlení.

CO KDYŽ CHYBÍ?

V lidské stravě se magnesium objevuje především v celozrnném pečivu, luštěninách či různých semínkách a bramborách. Pokud tedy dbáte na to, aby váš jídelníček byl pestrý, nemusíte se bát, že budete mít hořčíku nedostatek. Pokud však hořčík tělu schází, může se objevit svalový třes, podrážděnost, nervozita, ale i poruchy vidění. Pokud tedy máte některé z těchto obtíží, může to být způsobeno právě nedostatkem hořčíku.

KOLIK HO POTŘEBUJEME?

Denní dávka magnesia je zhruba 280 mg, muži by měli mít dávku vyšší. Hořčík je k dostání jako doplněk stravy v tabletách, pomocí kterých lze jeho množství v těle doplňovat.

reklama
reklama