Odvodnění těla není žádná věda

Zadržuje vaše tělo vodu? Víme, které potraviny stav vodnatosti způsobují a jak z něj ven...

Příjem a výdej tekutin by měl být v rovnováze, ale vlivem našeho způsobu života začíná náš organismus vodu v těle zadržovat. To pak přináší řadu zdravotních obtíží.

Držíte diety, sportujete, ale stejně si pořád připadáte nafouknutá jako sud? Na vině může být velké množství vody v těle. Zadržování vody v těle trápí až 71 % žen a 47 % mužů. Vyhněte se potravinám, které zadržování vody způsobují, a zařaďte do jídelníčku ty, které vám naopak lehkou formou pomohou s odvodněním.

Rizoto je zdravé, ale…

Kvalitní celozrnnou rýži vám doporučí každý, když se zmíníte o tom, že chcete hubnout. Pokud si ale na velký talíř dáte horu rizota se zeleninou večer, rozhodně to vašemu tělu neprospěje.

Rýže je plná sacharidů, které vedou k hromadění vody v těle. Rýži tedy ano, ale pozor na množství, a hlavně čas. Dopřávejte si ji ideálně do 14. hodiny, pak už vsaďte raději na pokrmy bohaté na bílkoviny.

I těstoviny z luštěnin odvodňují.

Suchary a rýžové chlebíčky ne!

Rýžové chlebíčky, knäckebroty nebo suchárky? Nenápadně lákají v regálech se zdravou výživou, ale pozor na ně! Jsou na černé listině hlavních držitelů vody. Díky tomu, že jsou tyhle výrobky většinou bez chuti, výrobci to dohánějí přidáním soli.

A sůl vodu zadržuje jako zahradní sud. Prostě si nenechá ujít ani kapku. Dopřejte si je na snídani nebo dopolední svačinku v rozumné míře.

A co těstoviny?

Jsou rovněž plné sacharidů. Nezachrání vás ani ty celozrnné. Pokud trpíte zadržováním vody a zároveň si těstoviny nedokážete odepřít, zachrání vás například ty z luštěnin.

Dnes už koupíte v každém supermarketu několik druhů těstovin, které jsou vyrobené například z čočky nebo cizrny.

Můžete si je v klidu dopřát také k večeři. Chutnají skvěle s masem i zeleninou.

Odvodňujte ovocem

Mezi účinná přírodní dueretika patří jednoznačně meloun. Obsahuje minerály, vitaminy, vlákninu a podporuje vylučování škodlivin z těla. V zájmu odvodnění můžete vsadit také na meruňky.

Jsou významným zdrojem draslíku a obsahují antioxidanty, přičemž tyto přednosti se vztahují nejen na čerstvé plody, ale také na sušené, které obsahují živiny v koncentrovanější formě.

Borůvky jsou zase významným zdrojem vápníku, a kromě toho, že jsou močopudné, mají rovněž protizánětlivé účinky.

Bylinkové kúry

Přesto, že chcete tělo odvodnit, je důležité přijímat tekutiny v dostatečném množství. Tělo totiž zadržuje vodu i v případě, že pijete minimálně. Mezi bylinky, které mají schopnost odvádět z těla přebytečnou vodu, patří například pampelišky, kopřivy nebo přeslička.

Popíjejte dva šálky čerstvě připraveného nálevu denně, a účinky se záhy dostaví. Prospěje vám také vyměna černého čaje za zelený.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden