Moje šťastná hvězda

Ořechy pro zdraví

Ořechy se poprávu řadí mezi superpotraviny. Jsou křupavé, syté a výživné. Jíte je často?


Vybírejte raději syrové nebo nasucho opražené ořechy než ořechy pražené na oleji.


Oblíbené mandle


Mandle jsou dobrým zdrojem zdravých tuků, bílkovin, vlákniny a několika vitaminů a minerálů, ale mohou také snižovat rizikové faktory srdečních onemocnění, jako je zvýšený cholesterol.


Lískové ořechy


Lískové ořechy jsou nabité rostlinnými sloučeninami, které mají antioxidační a protizánětlivé účinky.


Pistácie


Tyto zářivě zelené ořechy jsou plné živin, ale mají nižší obsah kalorií a tuků než jiné ořechy. Jejich konzumace je také doporučována při hubnutí – přinášejí vlákninu a zmírňují chuť na sladké.


Pekanové ořechy


Jsou dobrým zdrojem minerálního zinku, který hraje důležitou roli v imunitní funkci, hojení ran, syntéze DNA, růstu a vývoji. 


Kešu ořechy


Tyto ořechy jsou dobrým zdrojem živin, které jsou nezbytné pro zdraví kostí, včetně bílkovin, vitaminu K, hořčíku a manganu. Též přispívají i ke snížení tlaku.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden