Podpořte dobrou náladu a vyzrajte na své chmury

Nastal podzim, a ve vás se ještě více prohlubují depresivní pocity?

Jestli vás sužuje stres, který může jít ruku v ruce s úzkostí a depresemi, nepanikařte, neboť tyto emoce se v současné době týkají čím dál většího počtu lidí. Dobrou zprávou je, že chmury lze zahnat, či alespoň zmírnit i přírodní cestou, aniž se tak musíte uchylovat k užití chemických preparátů.

Sice neexistuje jednotný návod, který by pomohl všem, ale když k pravidelnému pohybu na čerstvém vzduchu, tedy alespoň čtyřicetiminutové procházce každý den, přidáte několik následujících kroků, uvidíte, že se budete cítit více než o procento lépe.

Kvalitní zelený nebo meduňkový čaj spánek podpoří.

Vsaďte proto na životodárné vlastnosti bylinek, které jsou obsažené nejen v doplňcích stravy. Pamatujte, že ve zdravém a odpočatém těle vládne zdravý duch. Když se nebude cítit dobře vaše tělo, nepříjemné psychické pocity se tím jenom zesílí.

Proti depresi

Všechny dále zmiňované byliny přispívají k duševnímu klidu a harmonii, nicméně byste měla respektovat i jejich případné vedlejší negativní účinky. Například s třezalkou zacházejte velmi opatrně, v některých případech totiž zničí léčebný efekt některých léků a při dlouhodobém užívání se její léčebné účinky nedostaví vůbec.

Třezalka je považována za naše nejúčinnější přírodní antidepresivum a užívá se především pro zmírnění příznaků lehčích forem deprese. V případě antidepresiv ale zesiluje jejich nežádoucí účinky. Nezapomeňte také pravidelně dodávat tělu vitamin D, který podporuje četné psychické funkce.

Základem zdravého těla i duše je spánek.

Na poruchy spánku

V prvé řadě doplňte vápník a hořčík. Doplňky stravy s těmito relaxačními minerály jsou totiž důležité pro zklidnění nervového systému a harmonického usínání. Podobně je na tom moringa olejodárná a ashwagandha, která zklidňuje tělo, pomáhá zvládat stres a řídí správné uvolňování hormonu kortizolu.

Proti úzkostem, neboť právě ty jsou často v pozadí špatného usínání, častého probouzení se či mělkého spánku i nočních můr, mohou pomoci doplňky stravy s mučenkou. Tato bylina tlumí úzkosti i panické záchvaty a je vhodná právě proti nespavosti.

Podobně i kozlík lékařský, který navíc pomáhá i při menstruačních křečích či problémech spojených s menopauzou. Dopřejte si mezi nápoji také kvalitní zelený čaj, neboť obsahuje aminokyselinu L-theanin, jež vám v duši navodí blaženě uklidňující stavy.

Meduňka, další z harmonizujících bylinných zázraků „za hubičku“, příjemně voní po citronech a rovněž vám pomůže lépe usnout a překonat i žaludeční neurózy.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden