Pomoc, mám migrénu!

Zkusila jste v nouzi už opravdu všechno a nic vám nepomohlo? Ta nepříjemná bolest hlavy se nedá vydržet a nezabírají už ani žádné léky. Ještě neházejte flintu do žita. Tyto tipy skutečně fungují, tak je vyzkoušejte.

Dobře zvolené světlo Vedle známých spouštěcích faktorů, jako je psychické vypětí či nedostatek spánku, je důležité dávat si pozor na světlo a barvy. Spousta osob trpících migrénou je na ně citlivá, zejména na jejich ostrost, záři a blikání.

Projevy migrény se při nich zhoršují. Existují však způsoby, jak jejich vliv eliminovat. Ujistěte se, že máte doma dobře umístěné osvětlení. Zářivkovému osvětlení se raději vyhněte, pokud to nejde, vyberte si takové, co nejvěrněji napodobuje přirozené denní světlo a zabezpečte ho tak, aby neblikalo.

Vyhněte se v domě či bytě leštěným povrchům a hladkým stěnám, které mohou světlo odrážet a okna vybavte žaluziemi. Trpíte-li na migrény často, neseďte dlouho u počítače. Když už se tomu nemůžete kvůli zaměstnání vyhnout, dělejte si pravidelné přestávky.

Sledujte počasí Věděla jste, že s každým zvýšením teploty o pět stupňů Celsia roste i riziko migrény, a to o 7,5 %? Ženy se sklonem k bolestem hlavy mohou dostat migrenózní záchvat i v případě bouřky.

Při velmi vysokých teplotách by se měly zdržovat v chladnějších klimatizovaných prostorech a měly by hodně pít vodu. Zapomeňte na vůně Věřte nebo nevěřte, ale kvalita ovzduší v našich domácnostech je často horší než venku na ulici.

Udává se, že množství prachu a formaldehydu z nábytku je dvakrát až pětkrát vyšší. Zakrývání pachů různými vonnými svíčkami či tyčinkami situaci ještě zhoršuje, protože obsahují mnoho organických složek, které dráždí nervovou soustavu a způsobují migrénu.

V domácnosti je proto výrazně omezte a uleví se vám..Správná životospráva Bolesti mohou zhoršit i některé druhy jídel a nápojů a také zavedené stravovací návyky. Nedoporučuje se dlouho hladovět a nepít. Studie naopak prokázaly, že pokud do tří hodin od propuknutí migrény vypijete alespoň půl litru vody, bolesti ustoupí.

K nejrizikovějším potravinám patří kromě některých tučných věcí, jako jsou klobásy, uzeniny či některé druhy sýrů, také čokoláda, různé mražené produkty, polévky v pytlíku či konzervy. Omezit by se mělo pití alkoholu, kávy a slazených limonád.

Zkuste botox Je známý především jako vyhlazovač vrásek, vědci ale zjistili, že pomáhá i proti chronické migréně. Jeho aplikace u pacientů s migrénou probíhá přibližně jednou za 3 měsíce, používají se tenké jehličky a dává se celkově do 31 až 39 míst v oblasti čela, spánků, záhlaví, zadní části krku a v oblasti trapézových svalů.

.

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama