Potíte se a trpíte návaly?

Pokud chcete zůstat zdravá a v kondici i po menopauze, měla byste přejít na zdravý životní styl už před padesátkou. Začněte důkladnou revizí jídelníčku.  

Omezení v jídle

Vynechejte koření, pikantní jídla a alkohol, a omrzte kávu. Do jídelníčku přidejte sóju, obsahující rostlinné hormony, mírnící návaly. Jezte hodně potravin obsahujících železo a vápník (2–4  porce mléčných výrobků denně). Je také v rybách, v brokolici a luštěninách.

Méně cholesterolu – méně potu

I malé snížení cholesterolu uleví od návalů horka a nočního pocení. Měla byste si hlídat váhu a omezit v jídelníčku potraviny obsahující živočišné tuky (máslo, sádlo), zvyšující hladinu cholesterolu a riziko onemocnění srdce. Po padesátce z jídelníčku vyřaďte tučné maso a mléko, zmrzliny a tučné sýry.

Sůl zvyšuje tlak

Omezení platí i pro cukr a sůl, hodně soli ve stravě zvyšuje tlak. Naopak zeleniny a ovoce jezte co nejvíc. Denně 2–4 malé porce ovoce a 3–5 porcí zeleniny. Kvůli vláknině jezte celozrnné pečivo, obiloviny, těstoviny a rýži. Nesmíte zapomínat ani na odpovídající pitný režim. Obecně platí vypít osm sklenic tekutin denně.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)
reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden