Proč je hořčík důležitý?

Převalujete se, počítáte ovečky a zkrátka nemůžete spát? Možná vám chybí hořčík (magnezium)! Tento měkký kov stříbrné barvy je nejvíce zastoupený minerál v lidském těle.


Pro správné fungování lidského organismu je naprosto nezbytný. Samotný hořčík hraje velmi významnou roli ve více než 300 procesech, které se uvnitř našeho těla denně odehrávají. Je proto třeba případný nedostatek nepodceňovat.Vyhnete se tak řadě zdravotních komplikací.


Bez něj se neobejdeme


A co konktrétně hořčík v v organismu dělá? Kromě jiného pomáhá udržovat normální funkci svalů a kloubů, má protikřečový účinek. Má také významný vliv na srdeční činnost, je důležitý pro stavbu kostí, zubů a chrupavek, předchází ledvinovým kamenům, zlepšuje myšlení, pamět a koncentraci a v neposlední řadě podporuje zdravý spánek a relaxaci těla.


Tělo se samo ohlásí


A jak poznáte, že vám chybí právě magnezium? Mimo špatné usínání a nekvalitní spánek vás mohou trápit i svalové křeče, zejména v noci v lýtkách. S tím se velmi často potýkají například těhotné ženy.


Dlouhodobý nedostatek hořčíku se pak může projevovat i depresemi nebo migrénami. Pozorovat můžete i brnění rukou nebo bušení srdce. To je však jen malý výčet komplikací. Je proto určitě vhodné požádat svého lékaře, aby vám provedl testy, které případný nedostatek odhalí.


Doplňujte, co to jde


Nejlepšími přírodními zdroji jsou ořechy. Už celých 30 g mandlí vám zajistí 30 procent doporučené denní dávky. Výborná jsou také dýňová semínka, hrách, špenát, mák. Z živočišných zdrojů jsou vhodné ryby a rostlinných pak banány, datle, jahody, květák, kapusta nebo rajčata.

reklama
reklama

Komentáře