Proč máme jíst kiwi?

Máte oslabenou imunitu, špatně spíte a trápí vás špatná nálada? Kupte si kiwi. V tomhle nenápadném hnědém plodu se skrývá velká síla.

Kiwi obsahuje až dvojnásobné množství vitaminu C než třeba pomeranč. Každý den slupněte jeden plod a pokryjete tak celou doporučenou denní dávku céčka, tedy 80 miligramů! Díky nízkému obsahu sacharidů je kiwi důležitým přírodním zdrojem céčka i pro diabetiky, protože působí jako prevence cévních komplikací, které se s cukrovkou pojí.

Dobrá nálada a spánek

Jedná se rovněž o významný antioxidant s protizánětlivým účinkem, který posiluje imunitní systém a je nezbytný pro pevnost tkání, kostí a zubů. Navíc dokáže zlepšit náladu i kvalitu spánku! Tzv.

hormon štěstí serotonin, který kiwi také má, zažene nejen vaše chmury, ale v těle se z něj dokáže vytvořit melatonin, jež je zodpovědný za klidný a hluboký spánek. Díky melatoninu se ráno budíte odpočatí.

I se slupkou

Náskok před ostatním ovocem má kiwi, i co se týká obsahu důležitého antioxidačního vitaminu E. Je také zdrojem vitaminu K, potřebného zejména pro správnou funkci jater, srážlivost krve a vstřebávání vápníku.

Pozitivní je i velké množství hořčíku, který v kombinaci s céčkem přispívá ke správné funkci srdce. Ve 100 gramech kiwi je asi 3,4 gramu vlákniny, což je víc, než je například ve stejném množství jablka nebo švestek.

Pokud je to možné, jezte plod i se slupkou, která je bohatá právě na vlákninu. Důkladně ho ale před tím omyjte.

reklama
reklama

Komentáře