S chronickou únavou můžete bojovat

Není snad nikdo, kdo by v posledních týdnech toužebně nevyhlížel jaro. A když jste se konečně dočkali, tak se vám zdá, že doslova padáte únavou. Patrně za to může nižší hladina vitaminů a minerálů, zanesený organismus, nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu, ale i zdravotní potíže, kterými jste byli vystaveni v zimních měsících.

S běžnou únavou si snadno poradíte Únava je pocit fyzického i psychického vyčerpání, které se často objevuje v období přechodu biorytmů, na začátku jara nebo podzimu. Pokud máte pocit, že jste unaveni déle, než je obvyklé, a ráno si nedokážete představit, že vůbec vstanete z postele, může se jednat o chronickou únavu.

Ještě než začnete utrácet za drahé vitaminy a minerály či potravinové doplňky na zvýšení energie, vyzkoušejte následující rady. Pořádně se vyspěte Během dvou týdnů si dopřejte každou noc nejméně 6 až 8 hodin nepřerušovaného spánku. Pokud máte problém se spaním v důsledku stresu nebo úzkosti, můžete zkusit užívat před spaním tinkturu z kozlíku lékařského a tinkturu z chmele, které napomáhají dobrému spánku. S usínáním a zklidněním vašeho mozku vám pomůže i šišák bajkalský. Možná totiž zjistíte, že příčinou vaší vyčerpanosti a deprese je nedostatek spánku a nedostatečný čas, po který se vám zdají sny. Rozhodně to stojí za vyzkoušení.

Často se ale cítíte duševně vyčerpaní jednoduše proto, že je vaše nervová soustava přetížená. Užívání bylin, které posilují a podporují nervovou soustavu, například kopřivy, ovsa nebo eleuterokoku, vám přinese úlevu od únavy.

Kávu nahraďte bylinkami Také byste měli vyloučit stimulující látky, zejména kofein. Ten obsahuje hodně alkaloidů, které zatěžují tělo. Šálek kávy nahraďte bylinkami, které umí zahnat únavu. K nim patří ženšen, což je léčivka, která pomáhá při Alzheimeru, podporuje mozkovou činnost a hravě si poradí i s depresí.

reklama
reklama

Komentáře