Salát pro zdraví a dobrou náladu

Listový salát je nejlepším zdrojem blahodárné kyseliny listové, která je pro zdraví velmi důležitá. Má v těle více funkcí, než bychom čekali. Abychom měli této kyseliny dostatek, stačí si dát každý den čerstvý salát nebo jinou listovou zeleninu.

Mezi nejzdravější a pro život velmi důležité potraviny patří saláty a jejich kamarádi ze skupiny listových zelenin. Je tomu tak proto, že u nich konzumujeme celou zelenou část rostliny se všemi aktivními látkami, které zajišťuji přenos energie mezi buňkami.Listové zeleniny obsahují hlavně vitamin A, vitamin C, betakaroten, vápník, foláty a vlákninu. Kyselina listová se vyskytuje hlavně v zelených listech. Kvůli nevyvážené stravě však dnes jejich deficitem trpí lidé velmi často.

. Posiluje nervy proti stresu

Tato cenná látka je nenahraditelná pro produkci červených krvinek. Jako nosič uhlíku působí při výstavbě proteinu, který v krvi váže krevní barvivo hemoglobin. Je potřebná pro výstavbu nukleových kyselin, v nichž je uložen náš genetický kód.Je proto nezbytná pro náš růst a pro opravy či přímo náhrady všech 70 bilionů buněk lidského těla. Posiluje nervovou činnost, podporuje optimismus a dobrou náladu. Nízký obsah folátů byl zaznamenán u pacientů trpících depresemi i Alzheimerovou nemocí.Je důležitá pro tvorbu nových buněk, a to hlavně v období jejich intenzivního dělení a růstu, což znamená v těhotenství a v dětství. Při konzumaci listové zeleniny si ale musíme dát pozor. Kyselina listová je velmi citlivá na světlo, teplo a dlouhé skladování.Pokojová teplota ji rychle ničí. Ti, kteří konzumují salát syrový, mají ve vztahu ke kyselině listové obrovskou výhodu před těmi, kdo jej jí jakkoliv upravený. A čerstvý salát z vlastní zahrádky je úplně všeho nejlepší! .

reklama

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden

reklama