Můj čas na kafíčko

Šlofíček po obědě omlazuje

Pokud to čas a okolnosti dovolí, dopřávejte si odpolední spánek. Podpoří činnost mozku, zlepší paměť, soustředění i myšlení.

Půlhodinka svede divy

I když je zdřímnutí často spojováno s leností, zařazení krátkého šlofíka do každodenní rutiny má řadu přínosů pro naši pohodu a duševní a fyzickou regeneraci.

Krátké zdřímnutí může pomoci snížit únavu, svalové napětí a fyzickou zátěž, zejména těm, kteří se věnují fyzicky náročným činnostem. Regenerační spánek také umožňuje tělu bránit se lépe infekcím a nemocem.

Vylepšuje stav bdělosti

Jedním z nejvýraznějších přínosů odpoledních šlofíků je schopnost zvýšit naši bdělost a zlepšit výkonnost.

Zdřímnutí 20–30 minut mezi 12. a 16. hodinou vám může zvýšit soustředění a zlepšit udržení paměti, díky čemuž budete pak produktivnější. I krátký spánek poskytuje mozku příležitost k upevnění vzpomínek a zlepšení učení.

Zdřímnutí snižuje stres

Odpolední spánek může sloužit i jako uvolnění od stresu každodenního života. Pokud si dopřejete čas na relaxaci a odpočinek, můžete zaznamenat snížení hladiny stresových hormonů, což vede k pocitu klidu a uvolnění. Zařaďte si proto zdřímnutí do svého denního režimu.

Staňte se členem Premium sekce
(pokud nemáte členství)
(pokud již členství máte)

Nejčtenější články
za poslední
24 hodin    3 dny    týden